Uppdragsbeskrivning

Vi söker en införandeledare för ett uppdrag. Uppdragsgivaren genomför en omfattande uppgradering av det integrationsgränssnitt som används för överföringen. Du kommer att stödja i införandet för att säkerställa att befintliga kunder börjar nyttja den nya lösningen.

Arbetsuppgifter:

  • Planering och koordinering av övergången till ny version av API för ca 80 leverantörer av rekryteringssystem.
  • Detaljering av införandeplan
  • Koordinering av införande för befintliga rekryteringssystem
  • Uppföljning av införandeprocessen.

För att lyckas i denna roll behöver du snabbt kunna sätta dig in i uppdraget och ha tidigare kunskap om hur statliga myndigheter fungerar. Det här inkluderar förståelse för:

  • Beslutsprocesser
  • Tidsramar
  • Den specifika kulturen, som skiljer sig från det privata näringslivet.

Skall-krav:

  • Du ska vara på Kompetensnivå 3
  • Du ska ha minst 2 års erfarenhet under de senaste 8 åren av att leda uppdrag eller projekt innehållandes integrationer.
  • Du ska ha minst 1 års erfarenhet under de senaste 4 åren av att leda projekt eller agila uppdrag inom statlig myndighet.
  • Du ska kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

Bör-krav:

  • Du bör ha flerårig erfarenhet av att leda komplexa projekt eller uppdrag i agila IT-utvecklingsorganisationer med ett stort antal intressenter.
  • Du bör Inneha relevant certifiering som projektledare eller agil ledare, alternativt kunna styrka motsvarande kompetens genom dokumenterad erfarenhet.
  • Du bör kunna uppvisa ett lösningsorienterat förhållningssätt och exemplifiera hur hen skapar engagemang och ett positivt samarbetsklimat.
  • Du bör vara drivande och kunna hantera många externa och interna intressenter parallellt

 

Detaljer
Referens: 39256

Ort: Stockholm

Omfattning:100%

Startdatum:2025-06-02

Slutdatum:2026-06-01

Option:2027-05-03

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.