Uppdragsbeskrivning
Vi söker en införandeledare för ett uppdrag. Uppdragsgivaren genomför en omfattande uppgradering av det integrationsgränssnitt som används för överföringen. Du kommer att stödja i införandet för att säkerställa att befintliga kunder börjar nyttja den nya lösningen.
Arbetsuppgifter:
- Planering och koordinering av övergången till ny version av API för ca 80 leverantörer av rekryteringssystem.
- Detaljering av införandeplan
- Koordinering av införande för befintliga rekryteringssystem
- Uppföljning av införandeprocessen.
För att lyckas i denna roll behöver du snabbt kunna sätta dig in i uppdraget och ha tidigare kunskap om hur statliga myndigheter fungerar. Det här inkluderar förståelse för:
- Beslutsprocesser
- Tidsramar
- Den specifika kulturen, som skiljer sig från det privata näringslivet.
Skall-krav:
- Du ska vara på Kompetensnivå 3
- Du ska ha minst 2 års erfarenhet under de senaste 8 åren av att leda uppdrag eller projekt innehållandes integrationer.
- Du ska ha minst 1 års erfarenhet under de senaste 4 åren av att leda projekt eller agila uppdrag inom statlig myndighet.
- Du ska kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.
Bör-krav:
- Du bör ha flerårig erfarenhet av att leda komplexa projekt eller uppdrag i agila IT-utvecklingsorganisationer med ett stort antal intressenter.
- Du bör Inneha relevant certifiering som projektledare eller agil ledare, alternativt kunna styrka motsvarande kompetens genom dokumenterad erfarenhet.
- Du bör kunna uppvisa ett lösningsorienterat förhållningssätt och exemplifiera hur hen skapar engagemang och ett positivt samarbetsklimat.
- Du bör vara drivande och kunna hantera många externa och interna intressenter parallellt
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens: 39256
Ort: Stockholm
Omfattning:100%
Startdatum:2025-06-02
Slutdatum:2026-06-01
Option:2027-05-03
Konsultförmedlare
Oskar Bolin
Det går inte längre att söka den här tjänsten.