FAQ
Upgraded fungerar som en länk mellan kunder och konsulter. Konsulter registrerar sig på Upgraded.se och kan söka efter publicerade uppdrag på vår hemsida. Vi hjälper såväl leverantörer och konsulter att hitta sina nästa uppdrag, som våra kunder att hitta rätt resurs för att bemanna deras konsultbehov.
För att få tillgång till våra uppdrag kan du registrera dig för våra partnerutskick. När du väl hittar ett uppdrag som passar din profil ansöker du via vår hemsida. Du kan också skicka en intresseanmälan eller ditt CV till info@upgraded.se, där du beskriver din kompetens, erfarenhet och tillgänglighet. Vid en matchning med ett uppdrag kopplas du samman med en konsultförmedlare som blir din kontakt genom hela processen.
Som en av Sveriges främsta konsultförmedlare erbjuder vi uppdrag främst inom IT men vi förmedlar även uppdrag inom teknik, management och i tjänstesektorn. Våra uppdrag är av varierande omfattning och längd utifrån kundernas behov och vi förmedlar hybrid-, distans- och på-plats-uppdrag. Vad som gäller framgår tydligt i våra annonser och är viktiga parametrar att överväga när du söker ditt nästa uppdrag.
Uppskattningsvis är 80% av våra uppdrag inom IT. Vanliga roller som förekommer är exempelvis: Utvecklare, Testare, Kravanalytiker, IT-support, Projektledare, Scrum Master och Agil Coach. Vi erbjuder även uppdrag inom teknik, management och tjänstesektorn
Genom att noggrant läsa igenom våra uppdragsbeskrivningar och avrop framgår vilka krav som ställs på dig eller teamet. Det är viktigt att din erfarenhet och expertis matchar det område som efterfrågas. I vissa fall måste du uppvisa referenser från tidigare uppdrag för att bli godkänd.
Som konsult fakturerar du Upgraded. Innan du signerar ett uppdragsavtal kommer du och konsultförmedlaren överens om ditt arvode.
På Upgraded sker matchningen oftast snabbt, ibland inom några timmar. Eftersom vi arbetar både med offentlig och privat sektor skiljer sig kraven åt. Privat sektor tillsätter oftare uppdrag löpande medan offentlig sektor ofta har fastställda datum för avrop.
För att samarbeta med Upgraded måste du ha ett eget företag, antingen enskild firma eller aktiebolag. Vi har inga egna anställda konsulter. Om du nyligen har startat eget kan vi vägleda dig. Alla våra uppdrag är publika på vår hemsida, vilket gör att du kan planera medan du startar ditt företag.
Upgraded kontrollerar flera faktorer vid konsultmatchning såsom kompetens, erfarenhet, referenser och personliga egenskaper. Vi säkerställer också att konsulten uppfyller kundens specifika villkor.
Som en del av vår konsultprocess gör Upgradeds konsultförmedlare ett urval baserat på vilka kandidater som är bäst lämpade och kompetenta för ett specifikt uppdrag. Detta innebär att kunden får den mest lämpade profilen, både vad gäller kompetens och personlighet.
Upgraded arbetar främst inom IT, teknik, management- och tjänstesektorn. Vårt fokus är att tillhandahålla högkvalitativa konsulter inom dessa områden.
Ja, vi hanterar både korta och långvariga uppdrag. Många av våra kunder förlänger ofta sina konsultavtal efter ett lyckat uppdrag.
Som konsultförmedlare hjälper vi till med hela avtalsprocessen och vi säkerställer att både kunden och konsulten är skyddade och överens om villkoren. Rutinerna kring avtalsskrivning såsom förhandling, granskning, signering, efterlevnad och uppföljning är en av våra starkaste sidor och du är i trygga händer. Vi skapar en smidig, trygg och säker avtalsprocess för alla inblandade parter.
Med erfarenhet av konsultförmedling sedan 2010 är vi en trygg part för såväl konsult som uppdragsgivare. Vi är en förenklad säljkanal för dig som söker nytt uppdrag och vill ha tillgång till spännande kunder. Istället för att lägga värdefull tid på att knyta kontakter, skapa nätverk och sälja in dig till nya kunder får du hos oss direkt tillgång till ett stort utbud av uppdrag och kunder via en och samma kanal.