Uppdragsbeskrivning
Vi söker en Business Analyst inom Marketing Automation & Rm.
Arbetsuppgifter
- Stötta verksamheten att nyttja CRM-plattformen (Salesforce) på bästa sätt genom kunskap och konsultation inom Marketing Automation och Digital Marknadsföring.
- I samarbete med Produktägaren för CRM, bidra till utveckling och implementering av en långsiktig strategi för CRM-produkten genom att samla in och koordinera interna och externa affärsbehov.
- Identifiera, analysera och prioritera affärsbehov från interna och externa samt säkerställa att dessa behov möts genom rätt lösningar.
- Arbeta tillsammans med Produktägaren för CRM för att säkerställa att framtagna krav uppfyller de kriterier som finns innan utveckling.
- Koordinera och säkerställa att krav och lösningar är märkesöverskridande samt anpassade för alla relevanta affärsområden.
- Säkerställa kommunikation vid förändringar i system och processer, både internt och externt.
- Tillsammans med Produktägare och Implementation Manager, ta fram och implementera en strategi för utbildning inom CRM, inklusive utbildningsmaterial.
- Tillsammans med Produktägaren driva strategiska initiativ och projekt med syfte att främja försäljning och förbättra användarupplevelsen, både internt och externt.
- Arbeta nära utvecklingsteam, och externa utvecklingsbyråer, för att säkerställa att leverans av lösningar är i linje med affärsstrategin och möter framtagna krav.
- Samarbeta med andra centrala funktioner såsom logistik, GRC och ekonomi för att säkerställa en helhetslösning som stödjer hela organisationens behov inom CRM
- I samråd med Implementation Manager och produktägarna, kommunicera förändringar inom området för CRM samt utveckla en strategi för utbildning och användarstöd.
Kvalifikationer:
- Du har minst 2-3 års erfarenhet av affärsanalys, gärna inom CRM eller relaterade områden.
- Du har erfarenhet av att arbeta med CRM-system, särskilt Salesforce
- Du har erfarenhet av att arbeta i en agil miljö, gärna med ramverket SAFe.
- Du har en start analytisk förmåga och erfarenhet av att använda data för att driva affärsbeslut.
- Du har erfarenhet av att samarbeta med olika avdelningar och intressenter för att uppnå gemensamma mål.
- Du har förmågan att kommunicera tydligt och effektivt med olika intressenter.
- Du har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och prioritera arbetsuppgifter.
Verktyg/systemkompetenser:
- Salesforce Marketing Cloud – erfarenhet men ej expert
- Salesforce Experience cloud – meriterande men ej krav
- MS suite bl a: Teams, Sharepoint, PPT, Excel
Du förväntas arbeta Onsite 2 dagar i veckan.
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens: 39335
Geografisk placering: Södertälje
Omfattning:80%
Startdatum:2025-06-15
Slutdatum:2025-06-30
Konsultförmedlare

Theodor Lihr
Det går inte längre att söka den här tjänsten.


