Uppdragsbeskrivning

Uppdraget handlar om en förstudie till vår kund inom offentlig sektor. Förstudien är en del i att stegvis modernisera kundens utbud av digital service som ger vinster för såväl invånare och näringsliv som kundens egen organisation. Ett första steg i detta arbete är att genomföra denna förstudie för att konkretisera och förtydliga effekter, nyttor och förutsättningar.

Du kommer att ingå i ett större team som kommer arbeta nära varandra, därför är det viktigt med god kommunikations- och samarbetsförmåga.

Som CX-specialist i detta uppdrag kommer du bland annat att: 

  • Välja heuristisk utvärderingsmodell att utvärdera kundens befintliga e-tjänster utifrån en digitalanvändarupplevelse (CX)
  • Utföra analys av det befintliga digitala tjänsteutbudet med fokus på användarupplevelse med vald modell
  • Prioritera och beskriva förbättringsmöjligheter med målet att kunna leverera en sömlös, enhetlig och användarvänlig upplevelse av de digitala tjänsterna
  • Presentera resultat av aktiviteten för utvalda intressenter

Skallkrav:

  • Minst 8 års erfarenhet som CX-strateg (nivå 2)

Börkrav:

  • God kunskap och erfarenhet av digital service inom offentlig sektor
  • God förmåga att samordna och utreda frågeställningar samt analysera behov av digital service
  • Tidigare arbetat med att sammanställa kunskapsunderlag och analys för digital service
Detaljer

Referens:12703

Ort: Stockholm

Omfattning:50%

Startdatum:2023-09-18

Slutdatum:2023-11-30

Option:2024-04-04

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.