Uppdragsbeskrivning
För vår kund Statens fastighetsverk (SFV) söker vi nu två stycken supporttekniker på 50% vardera på varierande tider.
Konsulterna kommer att jobba som supporttekniker i första linjen där arbetet kommer att bestå av att hjälpa användare via telefon, mejl eller på plats med IT-relaterade frågor. Bland arbetsuppgifterna finns dessutom registrering av ärenden, hantering av konton i Active Directory och felsökning i Windowsmiljö och applikationer. Uppdraget sker på plats i centrala Stockholm. Huvudsakliga användarnära supportuppgifter avser:
- Aktivering av konton
- Lösenordshantering
- Importer och exporter
- Ta emot ärenden via telefon och ärendehanteringssystem.
- Ge användarsupport avseende IT-relaterade frågor via telefon eller på plats
Obligatoriska krav:
- Erfarenhet av att ge användarsupport i vanligt förekommande programvaror.
- Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
Meriterande krav:
- Erfarenhet av arbete som regleras i säkerhetsskyddslagen
Personliga egenskaper:
- God kommunikativ förmåga i både tal och skrift
- Genuint intresse för teknik
- Serviceorienterad med stark ambition att vilja hjälpa till och ge support
- Pedagogiskt tillvägagångssätt
- Flexibilitet avseende arbetstider
Övrigt:
- Svenskt medborgarskap
- Säkerhetsprövning kommer att ske då arbetet berörs av säkerhetsskydd
Presentation till kund sker efter sista anbudsdag löpt ut. För att kunna ansöka för detta uppdrag måste du vara en registrerad användare i vår portal som är helt kostnadsfri. Är du ny användare och vill registrera dig eller ditt bolag i Upgrades portal, klicka här: https://portal.upgraded.se