Uppdragsbeskrivning

För Region Skånes räkning söker vi nu en senior konsult med minst fem (5) års dokumenterad erfarenhet av arbete inom servicedesk eller teknisk support, med särskilt fokus på felsökning, incidenthantering och användarsupport i större och komplexa IT-miljöer.

Syftet med uppdraget är att säkerställa en stabil, effektiv och kvalitativ servicedeskfunktion som ger ett pålitligt stöd till verksamhetens IT-användare. Konsulten förväntas bidra till hög tillgänglighet och användarnöjdhet genom att hantera inkommande ärenden, incidenter och beställningar snabbt, professionellt och med hög servicegrad.

Målet är att effektivisera servicedeskens arbete, minska antalet återkommande incidenter samt driva förbättringar av processer och rutiner i linje med ITIL-principer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Operativt arbete i servicedeskens dagliga drift
  • Felsökning och åtgärd av tekniska problem på klient-, nätverks- och användarnivå
  • Kontohantering och behörighetsadministration i Active Directory och Microsoft 365
  • Installation, konfiguration och underhåll av klienter och applikationer
  • Dokumentation av rutiner, lösningar och förbättringsförslag
  • Aktivt deltagande i förbättringsarbete och kunskapsdelning inom teamet

Kvalifikationer

Du ska ha mycket god förståelse för ITIL-ramverket och praktisk erfarenhet av att arbeta enligt dess processer, framför allt inom Incident Management, Service Request Management och Problem Management.

Vidare krävs gedigen teknisk kompetens inom följande områden:

  • Microsoft 365
  • Active Directory
  • Windows-klienter
  • Nätverk
  • Fjärrstyrningsverktyg
  • Ärendehanteringssystem

Meriterande kvalifikationer

  • Erfarenhet av felsökning i komplexa IT-miljöer
  • Erfarenhet av hantering av behörigheter och användarkonton
  • Erfarenhet av klientutrullning

Personliga egenskaper

  • Hög ansvarskänsla och stark servicekänsla
  • God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt
  • Förmåga att ta ägandeskap i ärenden tills de är helt lösta
  • En strukturerad och självgående arbetsstil
  • Lösningsorienterat förhållningssätt
  • Trivs i miljöer där kvalitet, tillgänglighet och användarnöjdhet är centralt

Tillhör kategori: Teknik – Systemspecialist

Vid frågor, vänligen kontakta:

Isabella Nilsson: Isabella.nilsson@upgraded.se | +46 (0) 708-59 99 34

Upgraded People tillsammans med Region Skåne agerar i enighet med och står bakom EUs och Sveriges sanktioner mot Ryssland och de som omfattas av dessa. Det medför att leverantörer som svarar på anbud för att leverera kompetens via Upgraded People till Region Skåne ger egen garanti om att leverantören ej omfattas av sanktionerna, och sedermera står bakom dessa med samma ståndpunkt.

Detaljer
Referens: 40456

Geografisk placering: Hässleholm/Malmö, SE

Omfattning:100%

Startdatum:2025-12-01

Slutdatum:2026-08-31

Publiceringsdatum:2025-11-13

Konsultförmedlare
Upgraded Team Region Skåne

rs@upgraded.se
070-605 36 05, 070-859 99 34

Det går inte längre att söka den här tjänsten.