Uppdragsbeskrivning
I detta uppdrag kommer du att vara en del av första linjen (ca 14 medarbetare) som stöttar medarbetare inom vår kunds alla verksamheter med IT-support. Arbetet består av att hantera ärenden som inkommer via telefon och webbportal. Ärendena består av en variation av användarstöd, felsökning, felavhjälpning, installation, administration, behörighetshantering m.m.
Ärendehanteringen sker strukturerat i ett ärendehanteringssystem och medarbetaren har till sin hjälp, förutom kollegorna i teamet, ett brett utbud av IT-stöd och verktyg. Volymmässigt hanterar teamet totalt 1500-2000 ärenden per vecka där två tredjedelar inkommer via telefon och resterande via webbportal.
Skallkrav:
- Avslutad gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning
- Dokumenterad erfarenhet av arbete inom IT support/helpdesk
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Börkrav:
- Ha en stark servicekänsla med intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra
- Vara strukturerad och kvalitetsmedveten
- Klara av ett högt arbetstempo och har förmåga att arbeta metodiskt även under stressade förhållanden
- Ha lätt för att ta till sig nya uppgifter och arbetssätt
- Ha erfarenhet av arbete inom IT support/helpdesk