Uppdragsbeskrivning

Kunden är placerad i Norrköping och skall under 2024 bl.a. upphandla nytt avtal gällande IT-stöd för planering och tids- och insatsregistrering. Vår kund efterfrågar en förändringsledare där uppdraget ska utföras på plats i kundens lokaler i Norrköping.

 

Arbetsuppgifter:

  • Leda införandeprojekt för (upphandlad) digital nyckelhantering.
  • Skapa en projektorganisation för att få ett teknikteam på plats för digital nyckelhantering.
  • Leda färdigställande av kravunderlag inför upphandling av systemstöd för planering och tids- och insatsregistrering
  • Påbörja upphandling av planerings- tid- och insatsregistreringssystem.
  • Vara ett stöd i det utvecklingsarbete kring digitalisering som pågår samt planeras.
  • Det innebär också arbete med verksamhetens processer, information och system i samverkan.

 

Konsulten ska vid uppdragets avslutning leverera:

  • Ett kravunderlag inför upphandling av systemstöd för planering samt tids- och insatsregistrering.

 

För uppdraget efterfrågas en konsult med kompetensnivå 3:

  • Kunskap – hög kompetens inom området
  • Erfarenhet – 4-8 år som konsult inom aktuellt område, är förebild för andra konsulter på lägre nivå. Har befunnit sig på nivå 2 under minst 2 år.
  • Ledning – tar ansvar för delområde, kan leda en mindre grupp
  • Självständighet – kan arbeta självständigt

 

Skallkrav – Förtydliga i bifogad kompetensmatris. OBS – Denna ska bifogas tillsammans med CV för att ansökan ska anses som komplett

  • Konsulten har arbetat med förändringsledning i minst fyra år och till minst 50% av heltid.
  • Goda kunskaper om området vård och omsorg kopplat till digitalisering och teknik
  • Goda kunskaper inom (metoder för) förändringsarbete och processutveckling.
  • Kunskaper inom upphandling enligt LOU och praktisk erfarenhet av offentlig upphandling.
  • Kunskap om kommunal förvaltning inom vård och omsorg och om lagstiftning inom kommunal verksamhet som SoL, HSL, Kommunallagen.
  • Förståelse för verksamheten och vilka krav som ställs på den samt kan översätta detta till grova planer för IT-lösningar.
  • Kunskap om systemlandskap och dess komplexitet samt vad systemlandskapet ger för möjligheter och begränsningar i olika scenarier.
  • Konsulten har främst verksamhets- och nyttoperspektiv.

Obs. Arbetsprov i form av tidigare dokumenterad förstudie ska kunna lämnas på begäran.

 

Börkrav – Förtydliga i bifogad kompetensmatris. OBS – Denna ska bifogas tillsammans med CV för att ansökan ska anses som komplett

  • Konsulten har erfarenhet av systemstöd för digital nyckelhantering, systemstöd för tids- och insatsregistrering samt planeringssystem inom äldreomsorg.
  • Konsulten har erfarenhet på strategisk nivå ifrån planering och utveckling av kommunal verksamhet/äldreomsorg.

 

Referens:

Konsulten ska ha erfarenhet av minst ett (1) liknande uppdrag som nu efterfrågas. Detta ska styrkas genom att avropsgivaren till avropssvaret lämnar en beskrivning av minst ett (1) motsvarande uppdrag i bilaga CVmall.

 

Vi efterfrågar denna information:

  • Ditt uppdaterade CV på svenska samt ifylld kompetensmatris.
  • Timpris (inkl. omkostnader)
  • Information om när du är tillgänglig för att påbörja uppdraget
  • I motiveringen beskriv varför just du är lämplig för detta uppdrag – hänvisa till tidigare konsultuppdrag, anställningar, utbildningar och personliga egenskaper.

 

Detaljer

Referens:28431

Ort: Norrköping

Omfattning:100%

Startdatum:2024-01-02

Slutdatum:2024-06-30

Option:2024-08-30

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.