Uppdragsbeskrivning
För denna roll kommer du vara ansvarig för vår kunds planering, koordinering och hantering av alla aspekter av IS-program/IS-projektportfölj till överenskomna mål, i tid, i budget och vid funktionskvalitet, i samordning med interna PG- eller 3:e parts projektgenomföranderesurser. Ansvarig för interaktion med funktionell/affärsenhetsledning för att utveckla den PMO-relaterade projektportföljen som överensstämmer med det övergripande PG-programmet/projektportföljen och affärsmål och prioriteringar. Också ansvarig för att stödja och implementera ett robust och flexibelt IS-program/IS-projektgenomförandemetodik för användning i hela organisationen. Leder PMO-teamet och övervakar leveransen av IS-programmet/IS-projektportföljen enligt överenskomna mål, identifierar potentiella risker och föreslår åtgärder för att minska riskerna. Eskaleringspunkt för problem som behöver lösas.
Arbetsuppgifter:
Som Business PLM-projektledare kommer du att spela en avgörande roll för att driva framgången för deras PLM-transformationsprogram på avdelningen.
Dina viktigaste ansvarsområden kommer att omfatta:
- Samarbeta med tvärfunktionella team för att säkerställa sömlöst projektgenomförande
- Underlätta effektiv kommunikation och samordning mellan olika intressenter
- Övervaka projektets framsteg, identifiera potentiella risker och implementera strategier för att minska riskerna
- Hjälp till att samordna behoven och kraven från avdelningen mot PLM-programmet
- Engagera dig i organisationen för att förstå deras specifika behov och krav
- Översätt affärskrav till genomförbara projektplaner
- Ha ett nära samarbete med PLM-programteamet för att anpassa projektmålen till de övergripande programmålen
- Hjälpa till med affärsförändringsaktiviteter och processutveckling
- Stödja implementeringen av nya PLM-processer och system
- Driva organisatoriska förändringar genom att främja införandet av bästa praxis för PLM
- Samarbeta med viktiga intressenter för att identifiera områden för processförbättringar och driva kontinuerlig optimering
Kvalifikationer:
- Bakgrund inom PLM och/eller ALM-processer och verktyg (Teamcenter), erfarenhet av PLM/ALM-transformationsarbete är ett plus
- Dokumenterad erfarenhet av projektledning, helst inom PLM/ALM-domänen
- Stark förståelse för både hårdvaru- och mjukvarukomponenter i PLM-livscykeln
- Erfarenhet från ETO-företag
- Utmärkt kommunikations- och interpersonell förmåga för att effektivt samarbeta med tvärfunktionella team
- Förmåga att anpassa sig till ändrade prioriteringar och hantera flera projekt samtidigt
- Kunskaper i projektledningsverktyg och programvara
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:28745
Ort: Delvis distans, Ludvika
Omfattning:100%
Startdatum:2023-12-15
Slutdatum:2024-12-13
Konsultförmedlare
Michelle Larsson
Det går inte längre att söka den här tjänsten.