Uppdragsbeskrivning
Till Lidingö stad söker vi en Handledare för socialsekreterare ekonomiskt bistånd. Uppdraget omfattar 3 timmars ärendehandledning ca var 5-6 vecka. Syftet med handledningen är att diskutera och processa och reflektera över bland annat klientärenden och möten med andra aktörer. Placeringen är Lidingö där arbetet sker 100% på plats i stadens lokaler.
Förväntat resultat:
Att enheten får den handledning de behöver.
Projektorganisation:
Inom enheten försörjningsinsatser finns 12 medarbetare som arbetar med ekonomiskt bistånd. Det kan komma i fråga att dela upp gruppen för handledning och det är då av yttersta vikt att handledningen hålls ihop så att det inte skapar grupperingar eller liknande.
Hantering av personuppgifter
Uppgifter om klienter som är aktuella inom socialtjänsten
Handlingar som ska ingå i offert:
- CV
- Referensförteckning
- Certifikat (från handledarutbildning)
- Pris
Skallkrav:
- Gedigen kunskap och erfarenhet om socialtjänsten, framförallt ekonomiskt bistånd
- Minst fem års yrkeserfarenhet som socialsekreterare inom området
- Utbildning inom MI
Börkrav:
Meriterande om kunskap också finns kring dödsbo och våld i nära relation
Övriga krav:
- Minst två referensuppdrag
För att kunna ansöka för detta uppdrag måste du vara en registrerad användare i vår portal som är helt kostnadsfri. Är du ny användare och vill registrera dig eller ditt bolag i Upgrades portal klicka här: https://portal.upgraded.se/