Uppdragsbeskrivning
Kunden söker dig med minst 1 års relevant erfarenhet till deras service desk.
Din främsta uppgift kommer vara att leverera service i världsklass gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem. Du supporterar och stöttar användarna med felsökning av mjuk- och hårdvara, främst via telefon och TeamViewer, men också på plats i deras lokaler.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
- Felsökning och installation, främst i Windows miljö
- Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara
- Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem
Krav:
- Goda datorkunskaper och ett starkt intresse för IT
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Erfarenhet av teknisk support/helpdesk (minst 12 månader)
Meriterande:
- PowerShell (scripts)
- Ett intresse för Problem Management
- Kunskap om IP-telefoni (Cisco)
För att klara av jobbet är det bra om du har erfarenhet att arbeta med ärendehanteringssystem, support av Officeapplikationer (O365), Windows 7/10, Outlook, nätverksrelaterade problem, TCP/IP samt administrera behörigheter och rättigheter i Active Directory.