Uppdragsbeskrivning

Signalisten söker 1 person i 5 veckor (1600 timmar) på heltid på Signalistens kontor i Solna. Start sker enligt överenskommelse, förslagsvis vecka 19 – 23, v. 26-28 eller vecka 34 och framåt. Men föredraget om start kan ske nånstans Vecka 19 – 23, v. 26-28.

Arbete som ska utföras: 1. Värdera information i handlingar på papper (gamla Huvudkontoret) och digitalt (Interaxo), som ingår i byggprocesser samt upphandlingar.

  1. Därefter gallra i enlighet med Dokument- och informationshanteringsplanen, samt föra över information till digitalt format (om det är information på papper), samt flytta digital information till ärende- och dokumenthanteringssystemet Evolution.
  2. Föra över information som exporterats från systemet e-Avrop, koppla upphandlingar och avtal till rätt namn/nummer och flytta till Evolution, samt fylla i metadata, särskilt stor vikt läggs vid information rörande innehåll i upphandlingar.

Förväntat resultat Konsulten förväntas arbeta på Signalistens kontor tillsammans med Arkivarie. Vid arbetets slut förväntas pappershandlingarna genomgångna och delvis scannade, digitalt material flyttat till ärende- och dokumenthanteringssystemet Evolution, samt registrerat och försett med metadata.

Projektorganisation Konsulten rapporterar till Arkivarie hos Signalisten. Dom arbetar tillsammans ca 20 % av tiden, och hjälps åt för att få arbetet genomfört så smidigt som möjligt.

Krav på dokumentation Det är bra med en rapport efter att arbetet är slutfört, där vi dokumenterat hur långt vi kommit, eller förhoppningsvis att arbetet blivit slutfört.

Säkerhetskrav I allt arbete hos Signalisten förväntar vi oss att konsulten är beredd att skriva under sekretessavtal, samt att inte röja uppgifter som hanterats under arbetets utövande.

Handlingar som ska ingå i offert:

  • CV
  • Referensuppdrag
  • Pris
  • Övrigt / Annat: Tid när arbetet utförs, alltså vilka veckor

Skallkrav:

  • Erfaren, 4 – 8 års erfarenhet, arkivarie som kan arbeta självständigt
  • Erfarenhet av gallringsutredning
  • Erfarenhet av att arbeta analogt till digitalt
  • Erfarenhet av att bevara i enlighet med Dokument- och Informationshanteringsplan
  • Erfarenhet av att flytta digital information till ärendehanteringssystem och lägga in metadata

Övriga krav:

  • Bifoga 1-2 referensuppdrag som gärna som visar på: Erfarenhet av gallringsutredning, arbeta analogt till digitalt, bevara i enlighet med Dokument- och Informationshanteringsplan, flytta digital information till ärendehanteringssystem och lägga in metadata.

För att kunna ansöka för detta uppdrag måste du vara en registrerad användare i vår portal som är helt kostnadsfri. Är du ny användare och vill registrera dig eller ditt bolag i Upgrades portal klicka här: https://portal.upgraded.se/

Detaljer

Referens:48133

Ort: Stockholm

Omfattning:100%

Startdatum:2024-05-06

Slutdatum:2024-06-07

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.