Uppdragsbeskrivning
Uppdraget omfattar 2 timmars ärendehandledning ca var 4:e vecka. Områden är ekonomiskt bistånd, VINR, dödsbo, budget och skuld. Syftet med handledningen är att diskutera och processa och reflektera över bland annat klientärenden och möten med andra aktörer. Av vikt är också att stötta gruppen i att skapa en bättre gemenskap och sammanhållning och hitta strategier för att förbättra samverkan och bemötande.
Handledningen sker antingen i stadens lokaler eller i handledares lokaler inom rimligt avstånd från Lidingö.
Förväntat resultat
Att enheten får den handledning de behöver.
Projektorganisation
Inom enheten försörjningsinsatser finns 12 medarbetare som arbetar med ekonomiskt bistånd, VINR, dödsbo och Budget- och skuld. I första hand ser vi gärna gemensam handledning för hela gruppen då det finns gemensamma frågor att arbeta med.
Hantering av personuppgifter
Uppgifter om klienter som är aktuella inom socialtjänsten
Handlingar som ska ingå i offert:
– CV
– Referensförteckning
– Certifikat
– Pris
Skallkrav:
- Gedigen kunskap om socialtjänsten och framför allt ekonomiskt bistånd
- Utbildning inom MI
Börkrav:
- Meriterande om kunskap också finns kring dödsbo och våld i nära relation
- Minst fem års yrkeserfarenhet som socialsekreterare inom området
Övriga krav:
- Minst en referens från nuvarande eller nyligen handledd socialtjänst
För att kunna ansöka för detta uppdrag måste du vara en registrerad användare i vår portal som är helt kostnadsfri. Är du ny användare och vill registrera dig eller ditt bolag i Upgrades portal klicka här: https://portal.upgraded.se/
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:57395
Ort: Stockholm
Omfattning:2 timmars ärendehandledning ca var 4:e vecka
Startdatum:2024-09-02
Slutdatum:2025-06-27
Konsultförmedlare
Emelie Lundholm
Det går inte längre att söka den här tjänsten.