Uppdragsbeskrivning

Vi söker just nu en Lead Change Manager till vår kund. Kunden driver just nu ett projekt som är ett av tre stora transformativa initiativ som på senare tid drivits inom verksamheten.
Projektet har som mål att ersätta de flesta relaterade interaktionspunkter och integrerade system inom alla butiker i Sverige. Där ibland: POS-lösning, självutcheckning, självskanning, produktionslösningar i butik, betallösning och verktyg för butiksdrift.

Kunden går igenom ett intensivt förändringsarbete drivet av sderas strategiska tillväxtplan.
Stora delar av planen resulterar i större initiativ vilka genererar ett spännande förändringsarbete och omfattande utvecklingsbehov för både IT och verksamheten i stort. Förändringen omfattar både organisation, arbetssätt, system och infrastruktur.

Ansvar och aktiviteter som ska genomföras inom ramen för uppdraget:
Kunden söker dig som kan driva och genomföra förändringsledning.

Rollen innebär:

  • Delaktig i att både planera, producera & exekvera arbetet med förändringsledning & kommunikation för projektet
  • Ansvara för att upprätta kommunikationsplan & material för projektet
  • Ansvara för att etablera och leda ett Change-nätverk med Change agents inom organisationen
  • Ansvara för arbetet att stötta föreningarna och butik med förankring, kommunikation och utbildning
  • Ansvara för att implementera ett ramverk som stöttar ledare som påverkas av förändringen med relevant support
  • Delaktig i att ansvara för planering och exekvering av slutanvändarutbildning och material inför utrullning gentemot butik
  • Rapporterar till Projektets huvudprojektledare

Krav på erfarenhet:

  • Du är väl förtrogen och har god förståelse för vad som ingår i rollen och kan påvisa liknande erfarenhet från tidigare tjänster och/eller uppdrag.
  • Du har mycket god förmåga att planera, leda och driva ditt arbete mot uppsatta mål
  • Du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta i flexibla och föränderliga team.
  • Du har god förståelse för hur IT, teknik och affär samspelar.
  • Du sätter kunden i centrum och säkerställer kvalitet i tjänsteleverans.
  • Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift

Kompetenskrav:

  • Ha ett affärs- och kundorienterat tänkesätt och vara skicklig i att hantera många intressenter inom verksamhet och IT.
  • God förmåga att ta fram kommunikationsmaterial till olika målgrupper
  • Mycket god förmåga att arbeta i powerpoint, excel och word
  • Förmåga av att kunna arbeta effektivt i flera nivåer i en organisation
  • Måste vara en lagspelare och kunna arbeta tillsammans med och genom andra.
  • Starka analytiska förmågor – kan förstå komplexa problem och föreslå kreativa metoder för att lösa dem
  • God förmåga att dokumentera och arbeta mot tidsfrister
  • Kunskap om IT-leverans och systemlandskap från detaljhandel är en fördel

Personliga egenskaper

  • Mogen
  • Orädd
  • Drivande
  • Stresstålig
  • Strukturerad
  • Kommunikativ
  • Duktig på att hantera många olika intressenter
Detaljer

Referens:58329

Ort: Stockholm

Omfattning:100%

Startdatum:2024-08-12

Slutdatum:2025-02-01

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.