Uppdragsbeskrivning:
Kunden har ett pågående uppdrag med visionen att det ska vara enkelt att ansluta till förvaltningsgemensam infrastruktur. Uppdraget omfattar att skapa tydlig och ändamålsenlig information om anslutningar till digital infrastruktur, skapa en effektivare och skalbar anslutnings- och avtalsprocess, förbättrad kundupplevelse och en ökad kapacitet för att hantera anslutningsärenden.
En del av uppdraget handlar om anslutningshantering och där är Atlassians Jira en del av lösningsförslaget. För att leverera lösningen kring anslutningshantering så behöver kund förstärkning inom Jira. Uppdraget kommer bedrivas i nära dialog med kravställare, UX:are, testare och andra utvecklare som designar och utvecklar programvara.
Ort: Sundsvall eller Stockholm.
Arbetet kan ske på distans men konsulten ska vara på kunds kontor minst en dag i veckan eller när verksamheten så kräver.
SKA-krav:
a) erfarenhet av att konfigurera/vidareutveckla service desk (Atlassian Jira), minst 2 år
b) erfarenhet av att konfigurera/vidareutveckla software (Atlassian Jira), minst 2 år
c) erfarenhet av att utveckla integrationer mellan service desk och software (Atlassian Jira)
d) erfarenhet av att utveckla integrationer mellan ipax och service desk (Atlassian Jira
e) erfarenhet av Jira assets
f) erfarenhet av att utveckla automatiserade tester
g) erfarenhet av att sätta upp Atlassian Jira miljö
h) erfarenhet av migrering till Atlassian Jira, ska styrkas av minst 1 referensuppdrag