Uppdragsbeskrivning:
Uppdraget består i att arbeta med applikationsförvaltningen av den nationella tjänsteplattformen. Det är främst ett löpande arbete med att ansluta nya kunder samt hantera frågor och felsökning. Men en viktig del av arbetet är att vara både delaktig och drivande i att etablera ett effektivt arbetssätt för applikationsförvaltningen. Idag är kundens kundtjänst första linjen, applikationsförvaltnings-teamet andra linjen och utvecklingsteamet tredje linjen. Konsulten ska ingå i andra linjen som idag är ett team på fyra personer.
Den nationella tjänsteplattformen är det tekniska gränssnittet för de kunder som ansluter till kundens e-tjänster. Anslutningen till den nationella tjänsteplattformen är alltså den tekniska delen av kundernas anslutning till kundens e-tjänster. All information som utbyts mellan kundernas system och e-tjänster går via den nationella tjänsteplattformen, så arbetet med den nationella tjänsteplattformen handlar alltså om systemintegration över organisationsgränser.
Applikationsförvaltningen för den nationella tjänsteplattformen är idag organiserad med kundtjänst som första linjen, ett team på fyra personer som arbetar i andra linjen och ett utvecklingsteam på sju personer som arbetar med utveckling och som samtidigt utgör tredje linjen.
Konsulten ska ingå i andra linjen men samtidigt vara drivande i arbetet med att effektivisera kunds arbetssätt i hela applikationsförvaltningen, dock inte omfattande hur vi bedriver utvecklingsarbetet.
I rollen som applikationsförvaltare för den nationella tjänsteplattformen ingår följande:
- Arbeta i andra linjens team med att hantera ärenden
- Vägleda kunder i deras arbete med att ansluta till den nationella tjänsteplattformen.
- Ansluta kund genom att mata in kundens uppgifter i adresseringskatalog etc. via grafiskt användargränssnitt.
- Tillsammans med kund och/eller personal från kundens övriga tjänster felsöka anslutningar på övergripande nivå för att avgöra om ärendet ska vidare till tredje linjen för djupare teknisk analys.
- Aktivt driva och delta i arbete med att effektivisera kundens arbetssätt med applikationsförvaltningen. Det omfattar bland annat lämplig organisation och ansvarsfördelning samt rutiner och verktygsstöd.
- Delta i kundgrupper där representanter från Sveriges regioner deltar.
SKA-krav:
- Minst 10 års erfarenhet
- Minst ha fem (5) års erfarenhet av att arbeta med applikationsförvaltning
- Minst ha tre (3) års erfarenhet av leda applikationsförvaltning
- Minst haft ett (1) tidigare uppdrag inom vilken konsulten har ansvarat för att utforma eller effektiviserat arbetet med applikationsförvaltning
- Minst ha tre (3) års erfarenhet av arbete som omfattar täta kontakter med interna eller externa kunder
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:62599
Ort: Stockholm
Omfattning:100%
Startdatum:2024-09-02
Slutdatum:2025-04-02
Option:2025-10-02
Konsultförmedlare
Oskar Bolin
Det går inte längre att söka den här tjänsten.