Uppdragsbeskrivning

Vår kund söker nu en uppdragsledare till ett större och prioriterat infrastrukturprogram på division IT där du kommer ha ett övergripande administrativt ansvar, främst på programnivå. Du förväntas administrera program- och styrgruppsmöten, men även andra möten genom att se till att nödvändig dokumentation skapas och lagras.

I rollen förväntas du även skapa målgruppsanpassad information för kommunikation inom olika kanaler hos kund kopplat till programmet projekt och team. Man förväntas även att samarbeta med programmets leveranssamordnare och vara behjälplig i olika workshops. Eftersom programmet jobbar i team är det viktigt att du trivs med det, och att du har en vilja att dela med dig av din kunskap och dina idéer.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Skapa följsamhet för att se till att uppföljning- och rapporteringsrutiner följs enligt PPS projektledningsmetodik
  • Skapa ordning och reda genom strukturerad och noggrann administration med hög servicegrad
  • Kontinuerlig planering, uppföljning och kommunikation av aktiviteter inom programmet
  • Administrera programledning- & styrgruppsmöten inklusive ta anteckningar och skriva protokoll
  • Upprätta och distribuera målgruppsanpassad dokumentation och information till programmets medlemmar och intressenter i samarbete med kommunikatör och programdirektör
  • Upprätthålla rutiner avseende rapportering och uppföljning samt bistå och genomföra rapportering för programmets räkning

Skallkrav:

  • Avslutad gymnasieutbildning
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet i rollen som uppdragsledare/projektledare/program- och/eller projektadministratör för komplexa, större IT-program/projekt det vill säga med flertalet interna & externa intressenter
  • Minst 2 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att stödja, koordinera/samordna komplexa program (dvs. många parallella projekt, internationell organisation och/eller många interna och externa intressenter) i rollen som projekt-/programadministratör, gärna i en nordisk miljö
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av praktisk tillämpning av processer och verktyg inom program- och/eller projektstyrning
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

Börkrav:

  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av MS Office
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av tillämpad projektmetodik, helst PPS, inom program- och eller projektledning eller annan projektstyrningsmodell som kund bedömer som motsvarande
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av agila och/eller leanprocesser, metoder och arbetssätt
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av administrationsarbete på myndighet
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av energibranschen
  • Arbetslivserfarenhet (minst 1 referensuppdrag) av komplex(a) internationell(a) program/projekt med daglig kommunikation av teknisk- och ekonomiskt komplex karaktär, gärna rörande elmarknad

 

Detaljer

Referens:6450

Ort: Stockholm

Omfattning:100%

Startdatum:2023-07-01

Slutdatum:2024-07-31

Option:2026-07-31

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.