Uppdragsbeskrivning
Sundbyberg stads stadshus har i dag ett aktivitetsbaserat arbetssätt med tre olika zoner – tyst zon, mellanzon och aktiv zon. Ett våningsplan är tilldelat sektorn för välfärd och omsorg som även innefattar avdelningen för socialtjänsten. Den avdelningen är skyddad och endast medarbetare med behörighet har sina arbetsplatser på våningen. Det finns inte beslutade hemvister till några avdelningar eller enheter.

Uppdraget består av en kartläggning av behovet av hemvister och utifrån utfallet placerar ut grupper på alla våningsplan baserat på antal medarbetare och behov. Hemvisterna blir officiella och varje grupp får disponera en yta motsvarande cirka 40% av arbetsgruppen. Det ska fortsatt finnas arbetsplatser i de olika zonerna för medarbetare som inte har en hemvist, medarbetare från andra verksamheter i staden som behöver en arbetsplats under/eller delar av en dag samt för de medarbetare som inte får plats i sin hemvist. Uppskattad tid i timmar för uppdraget: 80h. Möjlighet till förlängning 1 månad + 1 månad.

Arbetsplatserna Det finns cirka 1500 arbetsplatser fördelade på 4 våningsplan och zonerna finns på tre våningsplan.

Krav på leverans
En rapport som beskriver behovet och önskemål om hemvister och aktivitetsbaserat arbetssätt från så många av avdelningarna och enheterna som möjligt.

Syftet
Syftet med kartläggningen är en uppfattning av behovet av hemvister för alla stadshusets enheter och utifrån resultatet görs en rättvis fördelning och varje enhet som har uttryckt ett behov av hemvist erbjuds en yta. Fördelningen av hemvister beslutas och blir officiell för stadshusets medarbetare.

Metoden
Intervjuer med alla enheter och avdelningar för att ta reda på behovet och hur stor arbetsgruppen är. Kontaktpersoner för att säkerställa att rätt underlag ges och att rätt beslut kan tas samt tillgång till ritningar över stadshusets ytor.

Förväntat resultat
Resultat som visar på önskemål och behov av egna kontorsplatser och egen yta för avdelningarna eller enheterna. Utreda behovet av aktivitetsbaserat och olika zoner.

Projektorganisation
Rapporterar till avdelningschef för serviceavdelningen.

Krav på dokumentation
Rapport

Handlingar som ska ingå i offert:
– CV
– Referensuppdrag
– Genomförandeplan
– Tidplan
– Pris

Skallkrav
  • Konsulten ska ha kompetens och erfarenhet av liknande uppdrag för offentlig sektor eller kommun
  • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta självständigt med ovanstående leveranser i offentlig verksamhet
Börkrav
  • Konsulten bör ha erfarenhet och kunnig inom området kontorsmiljö/kontorsplatser
Övriga krav
  • Erfarenheten styrks genom två (2) antal referensuppdrag med exempelvis följande innehåll: Uppdragets namn och typ av uppdrag, omfattning samt värdet på uppdraget. Namn på konsult/er som genomförde uppdraget. Beskrivning av uppdragets planering, genomförande, resultat och uppföljning. Ange även tidpunkten för uppdraget. Start- och slutdatum.
  • Bifoga genomförandeplan. Konsulten får gärna beskriva hur hen tänker sig upplägget ska se ut. Tex via intervjuer, att vistas i huset för att skapa sig en uppfattning hur huset disponeras utifrån aktivitetsbaserat.
  • Bifoga tidplan. Uppdraget är på 80 timmar. Hur ska dessa disponeras och hur? På plats, intervjuer via teams, distansarbete. Om distansarbete, hur många timmar sker på distans respektive fysiskt på plats?

 

För att kunna ansöka för detta uppdrag måste du vara en registrerad användare i vår portal som är helt kostnadsfri. Är du ny användare och vill registrera dig eller ditt bolag i Upgrades portal klicka här: https://portal.upgraded.se/

Detaljer

Referens:64613

Ort: Stockholm

Omfattning:50%

Startdatum:1 oktober 2024

Slutdatum:31 oktober 2024

Option:Möjlighet till förlängning 1 månad + 1 månad

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.