Uppdragsbeskrivning
Nu söker vår kund en Service Manager som kommer att verka som teknisk systemägare för deras automationsapplikationer.
Som Service Manager kommer du att ha daglig kontakt med leverantörer som supportar dessa applikationer, säkerställa att verksamhetens krav och behov utförs av våra systemleverantörer samt arbeta med uppföljning av incidenter och root cause. Du kommer även att hantera leveranser från systemleverantören (gäller även changehantering och informationsspridning både internt och externt).
Vidare kommer du aktivt deltaga i avtalsprocesser (SLA och serviceavtal) och i forum runt automationsområdet, samt aktivt delta i planering, genomförande och uppföljning av aktiviteter rörande ”Life Cycle Hantering” av IT-miljöer. Utöver detta kommer du även att stötta budgetarbetet samt följa upp att de beslutade aktiviteterna genomförs. Under uppdraget kommer du att jobba nära Delivery Manager, Business Analyst, logistikverksamheten, IT Services och våra systemleverantörer.
Du som söker ska vara kommunikativ, kvalitetsmedveten och noggrann då du på ett effektivt sätt ska kommunicera och fungera som en brygga mellan verksamheten och IT. Du ska även vara utåtriktad och har stor förmåga att skapa och bibehålla både interna och externa relationer. I arbetet ska du ha användarens perspektiv i åtanke och på ett naturligt sätt ha flera aktiviteter och leveranser på gång samtidigt.
För att lyckas i rollen ska du ha:
- Högskoleutbildning eller motsvarande utbildning med relevant inriktning
- Erfarenhet av leverantörssamverkan och vana att hantera beställning och uppföljning av externa leveranser
- Gedigen generell kunskap om IT samt erfarenhet av applikationsdrift
- Goda språkkunskaper inom svenska och engelska
Det är även meriterande om du har erfarenhet av logistik med automationslösningar.
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Ort: Stockholm
Omfattning:100%
Startdatum:2023-05-28
Slutdatum:2023-11-30
Konsultförmedlare
Evelina Karlsson
Det går inte längre att söka den här tjänsten.