Uppdragsbeskrivning

Akut resursförstärkning till Enheten för samhällets digitalisering

Vi söker en projektkoordinator för att främja samverkan. Som projektkoordinator blir du en del av teamet som ansvarar, driver och hanterar Digitalidags aktörsmobilisering.

Exempel på arbetsuppgifter:
– Ansvara, driva och koordinera aktiveringen av Digitalidags aktörsmobilisering i huvudsak genom hemsidan (digitailidag.se),
– Kontakta och följa upp aktörer i deras engagemang och aktiviteter,
– Ta fram underlag och administration kopplat till ovanstående, ex. möteskoordinering, inbokning av möten samt övrigt underlag, – Bred kommunikation till aktörer, ex. nyhetsbrev och hemsida.
– Publicera blogg-inlägg
– Ladda upp filmer/bilder/aktiviteter
– Uppdatera texter
– Skapa formulär

Personliga egenskaper:
– Vi söker en positiv, driven och målmedveten teamplayer som trivs i ett högt arbetstempo,
– Har ett stort samhällsengagemang och drivs av att bidra till samhället,
– Är noggrann och strukturerad
– Har ett samhällsengagemang

Distansarbete:
– Under upplärningsperioden kommer det vara 100% på plats på PTS kontor därefter kan konsulten efter överenskommelse med PTS utföra visst arbete på distans.

Intervju: Huvudsyftet med intervjun är att validera personens kompetens och personliga egenskaper samt även att personen uppfattas passa in i teamet och ha goda förutsättningar att ta sig an arbetsuppgiften med en kort startsträcka.

Tidpunkter för intervju: Intervjuerna ska ske på PTS huvudkontor i Stockholm, (Hälsingegatan 38). Vi ser gärna att intervjuerna kan hållas under vecka 39.

Bakgrund och syfte:
Digitalidag är en årlig och nationell temadag om digitaliseringens möjligheter och utmaningar sedan 2019. Temadagen är vårt verktyg för att – under en dag – göra en stor gemensam kraftsamling där digitaliseringen sätts högst upp på agendan. Aktiviteter sker runt om i landet som på olika vis syftar till att inspirera fler människor till att vilja och kunna vara en del av den digitala utvecklingen. Det långsiktiga värdet skapas innan och efter.

Digitalidag bildades som ett resultat av över hundra möten med organisationer runtom i Sverige. Det var tydligt att det fanns ett stort behov av fler samtal och mer samarbete för att Sverige fullt ut ska kunna dra nytta av digitaliseringens stora potential, och minska risken för att människor hamnar utanför.

Sedan den 1 januari 2024 är Digitalidag en del av Post- och telestyrelsen (PTS). Tillsammans har vi ett mycket spännande år framför oss och för första gången någonsin kommer Digitalidag att arrangeras under två dagar – i år 2024 den 15-16 november.

Inför och under årets temadag 15-16 november har PTS ett akut behov av resursförstärkning för att hantera verksamhetens webbplattform.

Skallkrav
  • Person med mer än 1 års erfarenhet av webbverktyget Contentful eller likvärdig
  • Har erfarenhet av att redigera och administrera CMS
  • Har tidigare erfarenhet av projektkoordinering
Börkrav
  • Erfarenhet av marknadsförningsverktyget Apsis
  • Erfarenhet av att tillgänglighetsanpassa webbaserat innehåll
Utvärdering
  • Pris: 43%
  • Intervju: 47%
  • Börkrav: Erfarenhet av marknadsförningsverktyget Apsis: 5%
  • Börkrav: Erfarenhet av att tillgänglighetsanpassa webbaserat innehåll: 5%

 

För att kunna ansöka för detta uppdrag måste du vara en registrerad användare i vår portal som är helt kostnadsfri. Är du ny användare och vill registrera dig eller ditt bolag i Upgrades portal klicka här: https://portal.upgraded.se/

Detaljer

Referens:68680

Ort: Stockholm

Omfattning:100%

Startdatum:30 september 2024

Slutdatum:16 november 2024

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.