Uppdragsbeskrivning
Region Skåne implementerar med hjälp av Oracle Health ett digitalt vårdsystem för att ersätta ett antal applikationer som stödjer regionens vårdaktiviteter. Detta är det mest omfattande förnyelsearbetet i Region Skånes historia. För mer information se https://vardgivare.skane.se/tema/skanes-digitala-vardsystem-sdv/
SDV söker nu en Uppdragsledare inom Utrullningsgruppen med fokus på driftstart. I Driftstarts uppdrag jobbar vi med aktiviteter inom fyra områden:
- Säkerställande av att program om mottagare är redo för driftstart
- Planering av driftstart och verkställande av planerna
- Säkerställa organisation för support samt
- Risker
I den här rollen som Uppdragsledare i driftstartsteamet kommer ditt fokus vara att sätta upp en Ledningscentral och organisera arbetet kring supporten inför driftstarten av SDV. Programmet präglas av ett tätt samarbete med mottagarna (vården) och kräver att du känner dig trygg i att driva och leda större möten.
Önskad kompetens:
- God analytisk förmåga
- Erfarenhet av arbete inom stora program och projekt
- Erfarenhet av Ledningscentral och teknisk support
- Erfarenhet av detaljerad schemaplanering
- Kommunikativ och redo att driva möten / workshops
- Van vid ansvar och driva frågor från start till slut
Meriterande:
- Tidigare erfarenhet av större driftstarter
- God erfarenhet av projektledning
Tjänstgöringsort är Medicon Village i Lund. Denna roll ser vi jobbar på plats.
Tillhör kategori: uppdragsledare
Upgraded People tillsammans med Region Skåne agerar i enighet med och står bakom EUs och Sveriges sanktioner mot Ryssland och de som omfattas av dessa. Det medför att leverantörer som svarar på anbud för att leverera kompetens via Upgraded People till Region Skåne ger egen garanti om att leverantören ej omfattas av sanktionerna, och sedermera står bakom dessa med samma ståndpunkt.
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:77126
Ort: Lund
Omfattning:100
Startdatum:2024-11-15
Slutdatum:2025-12-31
Konsultförmedlare
Anna Åkerlund
Det går inte längre att söka den här tjänsten.