Avropet omfattar en (1) resurskonsult till 80% av en heltidstjänst för utförande av beskrivet uppdrag. Uppdraget förväntas pågå under ett (1) år med start 1a januari 2025. Uppdraget utförs Bostadsstiftelsen Signalistens lokaler på Västra vägen 11a i Solna. Möjlighet till att utöka uppdragets omfattning till 100% av en heltidstjänst ska vara möjlig för beställaren.
Rollen tillhör utvecklingsavdelningen som består av ca 15 medarbetare inom olika områden HR, Kommunikation, Kvalitet och Upphandling. Du kommer att tillhöra i upphandlingsgruppen tillsammans med två andra upphandlare och en avtalscontroller.
Signalisten växer och står inför många stora projekt under kommande år. Vår organisation behöver därför förstärkas med ytterligare upphandlingsstöd. I rollen som upphandlare på Signalisten kommer du att ha många kontaktytor inom hela organisationen och arbeta för att Signalisten alltid ska ha aktuella avtal. Du kommer att utföra egna upphandlingar från början till slut, samt även samarbeta och stötta de andra upphandlarna inom främst entreprenader.
Arbetsuppgifter Som upphandlare på Signalisten ansvarar du, tillsammans med övriga upphandlare, för att Signalisten upphandlingar sker på ett affärsmässigt sätt enligt gällande lagar, riktlinjer och policy. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att:
– Självständigt genomföra upphandlingar, främst inom entreprenad- och konsulttjänster men även övriga avtal kan bli aktuella.
– Vid behov genomföra förnyade konkurrensutsättningar på befintliga ramavtal och direktupphandlingar.
– Fungera som stöd i organisationen gällande inköp – och upphandlingsfrågor.
– I samarbete med juridisk expertis och ombud biträda vid eventuella tvister inom upphandlingsområdet.
– Vid behov vara behjälplig vid utelämnande av allmänna handlingar kopplade till upphandlingsprojekt
Handlingar som ska ingå i offert:
– CV
– Referensförteckning
– Pris
- Universitet/Högskoleutbildning eller YH-KY-utbildning inom offentlig upphandling eller relevant akademisk utbildning exempelvis inom juridik, ekonomi, inköp eller likvärdig eftergymnasial utbildning inriktad mot upphandling. Alternativ motsvarande förvärvade kunskaper genom arbetslivserfarenhet eller motsvarande som vi bedömer som likvärdig
- Minst tio (10) års erfarenhet att genomföra offentliga upphandlingar
- Minst tre (3) års erfarenhet av att självständigt leda och genomföra entreprenadupphandlingar
- God kunskap om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AB, ABT, ABK och AMA systemet
- Erfarenhet ifrån att ha varit delaktig i stora projekt inom bygg, anläggning eller fastighetsbranschen
- Mycket god kännedom om Lagen om Offentlig Upphandling
- Flerårig erfarenhet av avtalsjuridik
- Goda kunskaper i Office-paketet
- Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
- Erfarenhet av Evolution
- Erfarenhet av upphandlingssystemet TendSign
- Erfarenhet av avtalsuppföljning
- Erfarenhet av att tidigare ha arbetat på Bostadsstiftelsen Signalisten
- Tidigare utförda uppdrag på plats hos Signalisten under de senaste 2 åren är meriterande
- Samarbetsförmåga: Arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar på ett konstruktivt sätt
- Serviceinriktad: Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar.
- Initiativförmåga: Tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår mål
- Strukturerad: Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar
- Kvalitetsmedveten: är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard
- Lojal: Uttrycker en positiv attityd till sitt arbete, verksamheten och eller organisationen. Handlar i enighet med fattade beslut, verksamhetsplaner och mål
- Erfarenheten styrks genom två (2) antal referensuppdrag med följande innehåll: Uppdragets namn och typ av uppdrag, omfattning samt värdet på uppdraget. Beskrivning av uppdragets planering, genomförande, resultat och uppföljning. Ange även tidpunkten för uppdraget. Start- och slutdatum.
Presentation till kund sker efter sista anbudsdag löpt ut. För att kunna ansöka för detta uppdrag måste du vara en registrerad användare i vår portal som är helt kostnadsfri. Är du ny användare och vill registrera dig eller ditt bolag i Upgrades portal klicka här: https://portal.upgraded.se/.
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:82532
Ort: Stockholm
Omfattning:80%
Startdatum:1 januari 2025
Slutdatum:31 december 2025
Option:3 + 3 månader
Konsultförmedlare
Emelie Lundholm
Det går inte längre att söka den här tjänsten.