Uppdragsbeskrivning

SDV söker nu en Biträdande Projektledare till Implementeringsteamet inom SDV Utrullning som tillsammans med teamet och de mottagande organisationerna (sjukhus, psykiatri och primärvårdsenheter inom såväl offentliga som privata utförare) ska driva den detaljerade planeringen, verifieringen och genomförandet av driftsättningarna av SDV.

Region Skåne implementerar med hjälp av Oracle Health ett digitalt vårdsystem för att ersätta ett antal applikationer som stödjer regionens vårdaktiviteter. Detta är det mest omfattande förnyelsearbetet i Region Skånes historia. För mer information se: https://vardgivare.skane.se/tema/skanes-digitala-vardsystem-sdv/

Geografiskt utgår projektet från Medicon Village i Lund, driftsättningarna sker dock i hela Skåne varför resor inom regionen förekommer. Du rapporterar till Teamlead/projektledare för Implementeringsteamet.

För att på bästa sätt kunna hantera denna roll krävs erfarenhet av att ha arbetat i projekt vars resultat leder till en större förändring och påverkan på verksamheten.

I rollen som biträdande projektledare kommer du att ha följande specifika ansvarsområden och arbetsuppgifter:

  • Tillsammans med Teamledare/Projektledare projektleda införandet av SDV i nära samarbeta och ge support till lokala utrullningsprojekt
  • Projektledning av aktiviteter i projektplan, IMS, WBS och statusrapportering
  • Stödja i arbetet med att förbereda den digitala vårdmiljön och mottagande organisationer
  • Vara en öppen och tillgänglig kanal in i SDV-programmet för frågor och dialog som rör utrullningen
  • Bidra med SDV-programmets perspektiv i diskussioner och planering hos mottagande organisationer
  • Bidra till att utrullningsprojektet hos mottagande organisationer har rätt förutsättningar att planera.
  • Stödjer utrullningsprojektledaren och projektteamet efter behov med projekt- och förändringsledning inför, under och efter utrullningen av SDV.
  • Säkerställa att information och material som behövs under förberedelserna i mottagande organisation och enheterna är tillgängligt i utsatt tid
  • Vara kontakten mellan SDV-programmet och mottagande organisationers utrullningsprojekt under och efter driftstart fram till SDV-förvaltning tar över
  • Säkerställa transparens och tillgänglighet av senaste information och dokumentation som rör utrullningen av SDV till mottagarna
  • Säkerställa att material från SDV-programmet är enhetligt och anpassat till mottagaren

Vi ser gärna att du har följande erfarenhet och kompetens: 

  • Erfarenhet som projektledare i stora komplexa projekt och som har inneburit påverkan på verksamhet i form av organisationsförändring, förändring i verksamhetsprocesser och/eller förändring i enskilda roller.
  • Du har goda ledaregenskaper och förmåga att hantera människor med verksamhetsmässig bakgrund.
  • Du är strukturerad och har ett starkt ordningssinne, samt förmåga att navigera i ett logistiskt komplext projekt.
  • Du har erfarenhet av att koordinera olika typer resurser och kompetenser som behövs för att kunna säkerställa leverans enligt uppsatta deadlines
  • Du är drivande och ger dig inte förrän du har löst din uppgift, och du driver genom att motivera och coacha medarbetare.
  • Du är kommunikativ och har vana vid att driva workshops med en större mängd personer.
  • God samarbetsförmåga med känsla för att hitta effektiva lösningar
  • Bekväm med att ha engelska som arbetsspråk

 

Tillhör kategori: Ledning & Styrning – Uppdragsledare

 

Upgraded People tillsammans med Region Skåne agerar i enighet med och står bakom EUs och Sveriges sanktioner mot Ryssland och de som omfattas av dessa. Det medför att leverantörer som svarar på anbud för att leverera kompetens via Upgraded People till Region Skåne ger egen garanti om att leverantören ej omfattas av sanktionerna, och sedermera står bakom dessa med samma ståndpunkt.

Detaljer
Referens: 96392

Ort: Lund

Omfattning:100%

Startdatum:2025-03-01

Slutdatum:2025-12-31

Konsultförmedlare
Upgraded Team Region Skåne

rs@upgraded.se
070-605 36 05, 070-859 99 34

Det går inte längre att söka den här tjänsten.