Avropet omfattar en interimistisk ekonomicontroller på 60 procent som ska stödja verksamheten inom bildningsförvaltningen. Under perioden maj till augusti kommer endast en lägre omfattning att krävas i uppdraget. Från och med september beräknas uppdraget att ta 60 procent av en heltid.
Krav på leverans
Konsulten ska självständigt genomföra redovisningsuppgifter, budgetering, uppföljning och samordna rapportering inom ansvarsområdet.
Roll
Ekonomicontrollern ska stödja bildningsförvaltningens enheter i redovisningsfrågor, budgetering, uppföljning. I rollen ingår också hantering av statsbidrag, investeringar, fakturering, kontera leverantörsfakturor och korrigera bokföring. Hantering av den interkommunala ersättningen ingår också.
Kompetensnivå
Nivå 5
Förväntat resultat
Ska självständigt stödja verksamheten och kunna hantera skolekonomiska frågor.
Distansarbete
Hybrid
Hantering av personuppgifter
Konsulten kommer att ha tillgång till personuppgifter som finns i kommunen barn- och elevregister.
Handlingar som ska ingå i offert
-CV
-Referensförteckning
-Pris