Uppdragsbeskrivning

Region Skåne söker en partner för implementation av Customer Service Management i ServiceNow genom ett fastprisavrop.

Uppdraget innefattar leverans av helhetslösning där leverantören står för det tekniska projektet och Region Skåne möter upp med verksamhetsresurser. Leverantören bidrar med projektledare, business analyst, teknisk arkitekt och utvecklare. Omfattningen är kravhantering, design, implementation och överlämning i förvaltning.

Implementation av ServiceNow Customer Service Management

Implementationen kommer att ske i med ett verksamhetsprojekt vilket innebär digitalisering av kunddata och kundroller samt arbetsyta för handläggare av ärenden, aviseringar och mallar, stöd för självservice, rapportering och uppföljning.

Införandet av denna funktionalitet kommer att lägga en grund för Region Skåne som möjliggör att steg för steg både leverera ärendehanteringsstöd för andra enheter inom regionen men även att leverera annan funktionalitet i ServiceNow Healthcare and Life Sciences Management.

Arbetet kommer möjliggöra för Region Skåne att steg för steg utöka omfattningen av ServiceNow Customer Service Management i regionen i form av en skalbar men samtidigt förvaltningsbar plattform.

Kompetenskrav

Region Skåne har som krav att leverentörens team består av seniora resurser.

  • Erfarenhet från implementation av Customer Service Management i ServiceNow
  • ServiceNow Customer Service Management
  • IT Service Management
  • HR Service Delivery
  • Teknisk kompetens för integration mot andra system
Detaljer

Referens:100448

Ort: Lund

Startdatum:2025-04-01

Slutdatum:2025-08-31

Konsultförmedlare
Love Jenninger

rs@upgraded.se

Det går inte längre att söka den här tjänsten.