Uppdragsbeskrivning

Inom piloten för förstärkt erbjudande kommer tre erbjudanden testas och följas upp genom en mix av metoder (kvant & kval). Det som ska följas upp är indelat i tre områden: Kundupplevelsen, Medarbetarupplevelsen samt Marknad & försäljning. Man ska känna sig trygg och ha erfarenhet från att analysera enkäter, paketera insikter och kommunicera dessa på ett tydligt och enkelt sätt. Affärsperspektivet, kundnyttan och genomförbarhet är tre delar som genomsyrar allt vi gör.

Nuvarande tidsplan är att piloten ska genomföras under våren 2025, och analys av utfallet färdigställas under juni.

Majoriteten av aktiviteterna kräver analytisk kompetens och kunskap om tjänstedesign som metod då planen är satt utifrån att två tjänstedesigners med stöd från affärsutvecklare med analytisk kompetens är involverade. Uppdraget innefattar att genomföra identifierade aktiviteter, genomföra uppföljning, hålla ihop arbetet & analysen av alla målområden samt att löpande & vid behov kunna agera på feedback och genomföra uppdateringar baserat på insikter.

Krav / kvalifikationskriterier

Ha dokumenterat erfarenhet av att arbetat som tjänstedesigner & vana av att jobba med tjänstedesign hands on. Man behöver vara senior, dvs har jobbat några år, snarare än junior/nyexaminerad.

Ha stark analytiskt kompetens (vi kommer t ex inte arbeta så mycket med konceptdesign i den här fasen)

Man behöver ha mycket goda kunskaper i kvalitativ research, men även vara starkt inom kvantitativ analys (främst enkätstudier)

Har man erfarenhet av erbjudandeutveckling och uppföljning av piloter är det såklart meriterande.

Branscherfarenhet från Sak och eller bank är meriterande.

Erfarenhet från stora organisationer är meriterande.

Detaljer

Referens:100579

Ort: Stockholm

Omfattning:100 %

Startdatum:2025-03-24

Slutdatum:2025-05-31

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.