Uppdragsbeskrivning
Vi söker en supporttekniker. I den här rollen så kommer du tillsammans med dina kollegor ge användarsupport och service via telefon och servicedesk-system, samt genomföra administrativa uppgifter kring klientmiljön. Uppdraget är användarnära med fokus på första linjens support.
Exempel tekniker och arbetsuppgifter:
- felsökning och problemlösning i Windows och installerade applikationer
- SCCM
- MSI paketering
- iOS och relaterade produkter
- hantering av mobiltelefoner, abonnemang och tillbehör
- administration av enheter i Intune
- tunna klienter
- KVM-lösningar
Skall-krav:
- Du ska tala och skriva svenska obehindrat
- Du ska ha dokumenterad erfarenhet av arbete med IT-support
- Du ska ha genomfört installation, felsökning och generell förvaltning av PC, Windows, office 365 och närliggande teknologier.
- Du ska ha arbetat med användarsupport i flera kanaler (telefon, face-to-face och remote desktop)
- Du ska ha lett arbete med att planera den dagliga verksamheten inom ett IT-support team
Bör-krav:
- Felsökning och problemlösning i Windows och installerade applikationer SCCM
- MSI paketering
- iOS och relaterade produkter hantering av mobiltelefoner, abonnemang och tillbehör administration avenheter i Intune
- Tunna klienter
- KVM-lösningar
- Erfarenhet av ärendehanteringssystem
- Administration av Microsoft 365 samt Microsoft Teams och gärna andra virtuella samarbetsplattformar
- Intresse och viss erfarenhet av att arbeta med AV teknik för mötesrum
- Du sätter kunden i fokus och är serviceminded
- Du samarbetar aktivt med teammedlemmar, delar med dig av kunskaper och resursersamt stödjer andra för att uppnå gemensamma mål
Du kommer att arbeta i uppdragsgivarens lokaler i Uppsala, men visst utrymme för distansarbete finns.
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens: 100840
Ort: Uppsala
Omfattning:100%
Startdatum:Omgående
Slutdatum:2025-09-30
Option:6 månader
Konsultförmedlare
Hanna Werner
Det går inte längre att söka den här tjänsten.