Uppdragsbeskrivning

Vi söker en supporttekniker. I den här rollen så kommer du tillsammans med dina kollegor ge användarsupport och service via telefon och servicedesk-system, samt genomföra administrativa uppgifter kring klientmiljön. Uppdraget är användarnära med fokus på första linjens support.

Exempel tekniker och arbetsuppgifter:

  • felsökning och problemlösning i Windows och installerade applikationer
  • SCCM
  • MSI paketering
  • iOS och relaterade produkter
  • hantering av mobiltelefoner, abonnemang och tillbehör
  • administration av enheter i Intune
  • tunna klienter
  • KVM-lösningar

Skall-krav:

  • Du ska tala och skriva svenska obehindrat
  • Du ska ha dokumenterad erfarenhet av arbete med IT-support
  • Du ska ha genomfört installation, felsökning och generell förvaltning av PC, Windows, office 365 och närliggande teknologier.
  • Du ska ha arbetat med användarsupport i flera kanaler (telefon, face-to-face och remote desktop)
  • Du ska ha lett arbete med att planera den dagliga verksamheten inom ett IT-support team

Bör-krav: 

  • Felsökning och problemlösning i Windows och installerade applikationer SCCM
  • MSI paketering
  • iOS och relaterade produkter hantering av mobiltelefoner, abonnemang och tillbehör administration avenheter i Intune
  • Tunna klienter
  • KVM-lösningar
  • Erfarenhet av ärendehanteringssystem
  • Administration av Microsoft 365 samt Microsoft Teams och gärna andra virtuella samarbetsplattformar
  • Intresse och viss erfarenhet av att arbeta med AV teknik för mötesrum
  • Du sätter kunden i fokus och är serviceminded
  • Du samarbetar aktivt med teammedlemmar, delar med dig av kunskaper och resursersamt stödjer andra för att uppnå gemensamma mål

Du kommer att arbeta i uppdragsgivarens lokaler i Uppsala, men visst utrymme för distansarbete finns.

Detaljer
Referens: 100840

Ort: Uppsala

Omfattning:100%

Startdatum:Omgående

Slutdatum:2025-09-30

Option:6 månader

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.