Täby kommun arbetar med att ta fram en kravspecifikation för att upphandla ett verksamhetshetsystem för avfall- respektive ev. VA-tjänster. I arbetet har flera data/informationsströmmar/integrationer mot andra IT-system identifierats. Konsultstöd behövs för att säkerställa att kravställande av funktion blir korrekt så att anskaffat system fungerar med kommunens andra IT-system till exempel för redovisning men också för data/informationsflödet som behöver hanteras från externa aktörer som till exempel entreprenörer eller fastighetsägare. Förutom teknisk kompetens för uppdraget så behövs erfarenhet av implementering av verksamhetssystem i en kommun så att dessa delar omhändertas i kravspecifikationen.
Konsulten ska medverka såväl på plats i Täby kommunhus samt vara tillgänglig på distans.
Krav på leverans
Avropet omfattar en konsult för kravställning av verksamhetssystem Avfall/VA på 50% fram till den 1 juli 2025.
Roll
Konsulten för uppdraget ska ha kravställt och vara väl förtrogen med verksamhetshetssystem för avfall och VA de senaste 3 åren. Vara van att samarbeta med flera funktioner i en organisation samt ha kommunikativ förmåga kring lösningar och dess konsekvenser.
Kompetensnivå
Nivå 3
Förväntat resultat
Kravspecifikation inklusive SLA till förfrågningsunderlag ska vara godkänd av beställaren.
Projektorganisation
Konsulten medverkar i befintlig arbetsgrupp som består av en upphandlare, två personer från IT (förvaltningsledare och resultatenhetschef), två personer från redovisningsenheten och 1–2 personer på avfallsenheten. Vid behov kallas ytterligare personer. Möten hålls var 14:e dag som företrädesvis är på plats i Täby kommunhus. Konsulten rapporterar till beställaren och har löpande dialog med IT-upphandlare.
Krav på dokumentation
Konsulten ska första hand arbeta med kravspecifikationen och därmed i de underlag som hanteras i projektet.
Säkerhetskrav
Uppgifter under annonseringsperioden omfattas av upphandlingssekretess.
Distansarbete
Hybrid
Handlingar som ska ingå i offert
– CV
– Referensförteckning
-Pris
– Övrigt / Annat: Kort beskrivning, om detta inte ingår i CV
- Vana av teknisk IT kravställning och dokumenterad erfarenhet av implementation de senaste 3 åren.
- Erfarenhet av projektledning och goda referenser.
- Samarbetsinriktad och vana att arbeta med deadlines.
- Meriterande att arbetat med verksamhetssystem för avfall/VA i kommun.
- Referensuppdrag: Erfarenheten styrks genom minst två (2) referensuppdrag med följande innehåll:
o Uppdragets namn och typ av uppdrag, samt omfattning. Beskrivning av uppdragets planering, genomförande, resultat och uppföljning. Ange även tidpunkten för uppdraget med start- och slutdatum. Uppdragen ska vara pågående eller slutförda under de senaste tre åren räknat från sista svarsdag. - Kontaktuppgifter referensperson: Till varje referensuppdrag ska en referensperson anges. Referenspersonen som anges ska:
• Ha representerat beställarorganisationen vid tillfället för referensuppdraget.
• Vara väl insatt i anbudsgivarens utförda arbete på referensuppdraget och kunna besvara aktuella frågeställningar.
• Inte vara i jävsförhållande med anbudsgivaren. Beställaren har rätt att kontakta angiven referent för att verifiera att lämna information är korrekt.
Presentation till kund sker efter sista anbudsdag löpt ut. För att kunna ansöka för detta uppdrag måste du vara en registrerad användare i vår portal som är helt kostnadsfri. Är du ny användare och vill registrera dig eller ditt bolag i Upgrades portal klicka här: https://portal.upgraded.se/.
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:101723
Ort: Stockholm
Omfattning:50%
Startdatum:2025-04-07
Slutdatum:2025-06-30
Option:2025-09-30
Konsultförmedlare
Klara Edrén
Det går inte längre att söka den här tjänsten.