Uppdragets innehåll och omfattning Post- och telestyrelsen (PTS) ser över möjligheterna att hyra ytterligare ett våningsplan i anslutning till befintlig lokal på Hälsingegatan 38 i Stockholm. Humlegården Fastigheter är hyresvärd och PTS har behov av en hyresavtalsförhandlare (nedan kallad konsulten) som kan stötta och tillsammans med myndigheten ansvara för att förhandla fram ett så affärsmässigt och gynnsamt hyresavtal som möjligt för PTS räkning.

Tidplan
Uppdraget förväntas påbörjas under mitten av april och pågå fram tills att ett nytt hyresavtal är undertecknat. Exakt avtalsstart överenskommes tillsammans med konsulten.

Omfattning enligt överenskommelse med PTS beroende på verksamhetens behov.

Avstämningar
Konsulten ska löpande kalla till möten enligt överenskommelse i frågor som har påverkan på både det nya och det ursprungliga hyresavtalets utformning.

PTS förväntningar på konsulten Konsulten ska bidra med dels stöd i hyresförhandling till PTS egen personal samt även driva delar av processen kring ett nytt hyresavtal själv. För att klara av det här ska konsulten vara väl bevandrad i hyresavtalets beståndsdelar och innehåll och ha flera års erfarenhet av att driva hyresförhandlingar.

Om PTS bedömer att det är nödvändigt ska konsulten kunna ta in en jurist med kompetens inom området kommersiell hyresrätt som granskar och kommer med synpunkter på hyresavtalet, samt bistår i juridiska frågor relaterade till hyresavtalet.

Konsulten kan även komma att utses till hyresgästombud för PTS. Om leverantören inte utses till hyresgästombud ska leverantören i stället fungera som ett beslutsstöd för det av myndigheten utsedda hyresgästombudet.

Utvärdering Anbudsgivare ska beskriva hur man avser att genomföra det här uppdraget utifrån erfarenhet, kompetens och de förutsättningar som givits i detta avropsunderlag.

Av beskrivningen ska minst framgå – Hur uppdraget kommer att planeras att genomföras – Hur uppdraget kvalitetssäkras

För att säkerställa att offererad konsult har den erfarenhet som efterfrågas ska referenser lämnas. Anbudsgivaren ska lämna två referenser från tidigare uppdrag. Referenserna får inte vara äldre än tre år räknat från sista dagen för anbuds inlämnande.

PTS kommer även att genomföra fysiska intervjuer på cirka 60 minuter. Under intervjun kommer PTS att bedöma kunskap, erfarenhet och personliga egenskaper samt metod och förslag på uppdragets genomförande. Intervjuerna kommer troligtvis att äga rum under vecka 15.

Skallkrav
  • Flera års erfarenhet av att driva hyresförhandlingar från start till mål
Börkrav
  • Erfarenhet av att stötta en myndighet vid hyresförhandlingar
Personliga egenskaper
  • Lösningsfokuserad
  • Lätt för att samarbeta
Övriga krav
  • Anbudsgivaren ska lämna två referenser från tidigare uppdrag. Referenserna får inte vara äldre än tre år räknat från sista dagen för anbuds inlämnande.
  • Kontaktuppgifter till referensuppdragen
Presentation till kund sker efter sista anbudsdag löpt ut. För att kunna ansöka för detta uppdrag måste du vara en registrerad användare i vår portal som är helt kostnadsfri. Är du ny användare och vill registrera dig eller ditt bolag i Upgrades portal klicka här: https://portal.upgraded.se/.
Detaljer
Referens: 101788

Ort: Stockholm

Omfattning:Omfattning enligt överenskommelse med PTS beroende på verksamhetens behov.

Startdatum:2025-04-14

Slutdatum:2025-06-27

Option:2025-09-26

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.