Uppdragsbeskrivning

Skånetrafiken söker efter en IT-leverantör med specialistkompetens inom IT-infrastruktur som kan bistå Skånetrafiken med drift, övervakning och vidareutveckling av befintlig miljö. Uppdraget innefattar arbete inom Skånetrafikens ITSM-system. Eftersom behoven kan variera över tid sker resursplanering i samråd med Skånetrafiken enligt överenskommelse.

Operativ och taktisk styrning sker genom Skånetrafikens systemansvariga. Leverantören förväntas löpande övervaka infrastrukturen samt hantera incidenter och problem som kan uppstå. Leverantören förväntas även utföra förändringar i IT-miljön på begäran av Skånetrafiken, samt säkerställa livscykelhantering (LCM) av produkter och hårdvara i samarbete med Skånetrafiken. Regelbundna avstämningar med Skånetrafiken ingår i uppdraget.

Arbetet kan utföras på distans, men närvaro på plats kan krävas vid vissa tillfällen. Svensktalande är ett krav

24/7-support av kritisk infrastruktur

Uppdraget omfattar tillgänglighet utanför ordinarie arbetstid för att på distans hantera kritiska incidenter i infrastrukturen.

Incident-, Problem- och Change Management samt LCM (vardagar 08.00–17.00)

Uppdraget innefattar:

  • Incident- och Problem Management: Att hantera och påbörja arbete med incidenter och problem inom överenskomna SLA.
  • Change Management: Att genomföra förändringar inom fastställda tidsramar.
  • Livscykelhantering (LCM): Att tillsammans med Skånetrafikens systemansvariga planera och utföra LCM-arbete på infrastrukturen.

Expertstöd / Bollplank inom infrastrukturtjänster

Uppdraget innefattar även att bistå Skånetrafikens systemansvariga med kunskap och expertis i samband med strategiska och/eller taktiska beslut rörande nuvarande och framtida infrastruktur.

Detta uppdrag avgränsas till tjänsteleverans och inköp av hårdvara/mjukvara ingår ej i uppdraget.

Kompetenskrav

Rollen/rollerna i uppdraget ska ha god eller hög kompetens inom följande teknikområden:

  • Cisco ACI
  • Cisco ISE
  • Infoblox
  • Cisco Catalyst Center
  • Cisco-hårdvara (switchar, accesspunkter m.m.)
  • Cisco Wireless
  • Virtualiseringsteknik (t.ex. VMware eller liknande, samt virtuella servrar)
  • Fysiska servrar
  • HPE SimpliVity
  • Active Directory (AD)
  • Cohesity Backup
  • Citrix
  • SharePoint
  • Exchange

Notera att teknikstacken kan komma att ändras över tid.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Love Jenninger: love.jenninger@upgraded.se | +46 (0)706 05 36 05

Upgraded People tillsammans med Region Skåne agerar i enighet med och står bakom EUs och Sveriges sanktioner mot Ryssland och de som omfattas av dessa. Det medför att leverantörer som svarar på anbud för att leverera kompetens via Upgraded People till Region Skåne ger egen garanti om att leverantören ej omfattas av sanktionerna, och sedermera står bakom dessa med samma ståndpunkt.

Detaljer
Referens: 39236

Geografisk placering: Hässleholm

Distansarbete:Ja

Startdatum:2025-06-02

Slutdatum:2026-05-31

Konsultförmedlare
Upgraded Team Region Skåne

rs@upgraded.se
070-605 36 05, 070-859 99 34

Det går inte längre att söka den här tjänsten.