Uppdragsbeskrivning

Observera: Uppdraget kräver att båda rollerna kommer från samma bolag. Enskilda konsultförslag beaktas inte.

Junior Redovisningsekonom Stadsutvecklingsprojekt

Avropet gäller två konsulter som delar en heltidstjänst under kontraktstiden. Det inkluderar en senior Investeringscontroller och en junior Redovisningsekonom, båda med erfarenhet av stadsutvecklingsprojekt. De fördelar sin arbetstid så att den sammanlagda insatsen uppgår till 100%, baserat på de nedan angivna arbetsuppgifterna. Arbetsuppgifter:

• Driva och kvalitetssäkra arbetet med budget och prognos

• Stöd i kalkylering till projektledare och projektstrateg

• Uppföljning och analys av utfall månadsvis för respektive delprojekt

• Uppföljning och uppdatering av internkontrollplan

• Utveckling av nyckeltal med utgångspunkt i uppföljning

• Jobba systematiskt med rutiner och mallar och löpande utveckla dessa

• Stötta projektorganisationen i ekonomiska frågor och rutiner

• Stöd individuella systemhandlings och genomförande projekt

• Följa upp avtal och beställningar

• Säkra projektredovisning och korrekt fördelning av kostnader mellan stad och bolag, samt mellan delprojekt

• Rapportering till projektchef

Krav på leverans

Konsulter bör vara omedelbart tillgänglig för att säkerställa ett effektivt och kontinuerligt arbetsflöde inom projektet.

Roll

Redovisningsekonom Stadsutvecklingsprojekt

Förväntat resultat

Utförande enligt angivna arbetsuppgifter

Projektorganisation

Konsulterna rapporter till Projektchefen.

Handlingar som ska ingå i offert

  • CV
  • Referensförteckning
  • Pris

Obligatoriska krav:

  • Relevant utbildning inom ekonomi eller redovisning, gärna med påbyggnad inom affärsjuridik eller avtalsrätt.
  • Minst 5 års erfarenhet av redovisningsarbete, helst inom större projekt eller organisationer.
  • Förmåga att kontrollera fakturor gentemot avtal: Redovisningsekonomen ska ha en gedigen förståelse för avtal och deras ekonomiska konsekvenser, samt kunna granska fakturor mot avtalsvillkor för att säkerställa korrekthet och följsamhet.
  • Analyser och rapportering: Förmåga att skapa och analysera ekonomiska rapporter, samt att utveckla nyckeltal och följa upp mål.
  • Erfarenhet av arbete i komplexa ekonomisystem och god kunskap om budgetering, prognostisering och kostnadsfördelning.
  • God samarbetsförmåga och vana att interagera med projektledare samt andra intressenter för att säkerställa att ekonomiska frågor hanteras effektivt.
  • Utmärkt uppmärksamhet på detaljer och förmåga att arbeta strukturerat även under tidspress.

Övrigt:

  • Referensuppdrag: Erfarenheten styrks genom 1-2 antal referensuppdrag per konsult med följande innehåll: o Uppdragets namn och typ av uppdrag, omfattning samt värdet på uppdraget. o Namn på konsult/er som genomförde uppdraget. o Beskrivning av uppdragets planering, genomförande, resultat och uppföljning. Ange även tidpunkten för uppdraget. Start- och slutdatum.
  • Kontaktuppgifter referensperson: Kontaktpersoner kopplat till referensuppdragen

Presentation till kund sker efter sista anbudsdag löpt ut. För att kunna ansöka för detta uppdrag måste du vara en registrerad användare i vår portal som är helt kostnadsfri. Är du ny användare och vill registrera dig eller ditt bolag i Upgrades portal, klicka här: https://portal.upgraded.se

Detaljer
Referens: 39280

Ort: Sundbyberg, Sverige

Distansarbete:Hybrid

Omfattning:.

Startdatum:2025-06-04

Slutdatum:2025-12-12

Option:2026-12-12

Ansök senast:2025-06-05

Konsultförmedlare