Uppdragsbeskrivning

Vi söker en Business Analyst inom Marketing Automation & Rm.

Arbetsuppgifter

  • Stötta verksamheten att nyttja CRM-plattformen (Salesforce) på bästa sätt genom kunskap och konsultation inom Marketing Automation och Digital Marknadsföring.
  • I samarbete med Produktägaren för CRM, bidra till utveckling och implementering av en långsiktig strategi för CRM-produkten genom att samla in och koordinera interna och externa affärsbehov.
  • Identifiera, analysera och prioritera affärsbehov från interna och externa samt säkerställa att dessa behov möts genom rätt lösningar.
  • Arbeta tillsammans med Produktägaren för CRM för att säkerställa att framtagna krav uppfyller de kriterier som finns innan utveckling.
  • Koordinera och säkerställa att krav och lösningar är märkesöverskridande samt anpassade för alla relevanta affärsområden.
  • Säkerställa kommunikation vid förändringar i system och processer, både internt och externt.
  • Tillsammans med Produktägare och Implementation Manager, ta fram och implementera en strategi för utbildning inom CRM, inklusive utbildningsmaterial.
  • Tillsammans med Produktägaren driva strategiska initiativ och projekt med syfte att främja försäljning och förbättra användarupplevelsen, både internt och externt.
  • Arbeta nära utvecklingsteam, och externa utvecklingsbyråer, för att säkerställa att leverans av lösningar är i linje med affärsstrategin och möter framtagna krav.
  • Samarbeta med andra centrala funktioner såsom logistik, GRC och ekonomi för att säkerställa en helhetslösning som stödjer hela organisationens behov inom CRM
  • I samråd med Implementation Manager och produktägarna, kommunicera förändringar inom området för CRM samt utveckla en strategi för utbildning och användarstöd.

Kvalifikationer:

  • Du har minst 2-3 års erfarenhet av affärsanalys, gärna inom CRM eller relaterade områden.
  • Du har erfarenhet av att arbeta med CRM-system, särskilt Salesforce
  • Du har erfarenhet av att arbeta i en agil miljö, gärna med ramverket SAFe.
  • Du har en start analytisk förmåga och erfarenhet av att använda data för att driva affärsbeslut.
  • Du har erfarenhet av att samarbeta med olika avdelningar och intressenter för att uppnå gemensamma mål.
  • Du har förmågan att kommunicera tydligt och effektivt med olika intressenter.
  • Du har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och prioritera arbetsuppgifter.

Verktyg/systemkompetenser:

  • Salesforce Marketing Cloud – erfarenhet men ej expert
  • Salesforce Experience cloud – meriterande men ej krav
  • MS suite bl a: Teams, Sharepoint, PPT, Excel

Du förväntas arbeta Onsite 2 dagar i veckan.

Detaljer
Referens: 39317

Geografisk placering: Södertälje

Omfattning:80%

Startdatum:2025-06-15

Slutdatum:2025-06-30

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.