Uppdragsbeskrivning
Uppdraget pågår över sommarmånaderna och kunden ser gärna att konsulten är tillgänglig i så stor utsträckning som möjligt under denna period. Eventuell ledighet kan planeras i dialog med kund.
Du kommer att tillhöra redovisnings- och löneenheten, som är en del av stadsledningsförvaltningen, och består av 13 medarbetare. Som lönehandläggare kommer du arbeta i ett team med fem medarbetare (två systemspecialister och fyra lönehandläggare).
I arbetsuppgifterna ingår att ge stöd och support till stadens medarbetare och chefer i lönerelaterade och systemtekniska frågor i lönesystemet Heroma. Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Dagligt arbete med support via vårt ärendehanteringssystem, telefon, post och funktionsbrevlåda
• Kontroll och registrering av anställningsavtal
• Utfärdande av olika typer av intyg
• Hantera förfrågningar från exempelvis myndigheter • Rapportuttag och sammanställningar
Krav på leverans
Påbörjas så snart som möjligt
Roll
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från löneadministration, god systemvana och kan arbeta självständigt i Heroma samt kunskap om vårt kollektivavtal Allmänna bestämmelser (AB). Du kan uttrycka dig mycket väl på svenska i såväl tal som skrift.
Som person är du serviceinriktad, prestigelös och har lätt för att samarbeta med andra. Självklart är du även noggrann och strukturerad.
Förväntat resultat
Arbetar självständigt i Heroma. God erfarenhet av lönehandläggning,
Säkerhetskrav
Konsult kommer att på begäran av beställare signera ett sekretessbevis.
Distansarbete
Hybrid
Hantering av personuppgifter
Alla förekommande personuppgifter som finns i lönesystemet Heroma.
Handlingar som ska ingå i offert
- CV
- Referensförteckning
- Pris
Obligatoriska krav:
- Tidigare erfarenhet från löneadministration (minst 4 år)
- God systemvana och kan arbeta självständigt i Heroma.
- Kunskap om kollektivavtalet Allmänna bestämmelser (AB).
Övrigt:
- Referensuppdrag: Erfarenheten styrks genom två antal referensuppdrag med följande innehåll: Uppdragets namn och typ av uppdrag, omfattning samt värdet på uppdraget. Namn på konsult/er som genomförde uppdraget. Beskrivning av uppdragets planering, genomförande, resultat och uppföljning. Ange även tidpunkten för uppdraget. Start- och slutdatum.
- Kontaktuppgifter referensperson: Ange kontaktperson samt kontaktuppgifter till referenspersoner kopplade till ovan referens.
Presentation till kund sker efter sista anbudsdag löpt ut. För att kunna ansöka för detta uppdrag måste du vara en registrerad användare i vår portal som är helt kostnadsfri. Är du ny användare och vill registrera dig eller ditt bolag i Upgrades portal, klicka här: https://portal.upgraded.se
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Ort: Solna, Sverige
Distansarbete:Hybrid
Omfattning:39,5 h/v
Startdatum:2025-06-23
Slutdatum:2025-08-31
Option:2026-03-03
Ansök senast:2025-06-16