Uppdragsbeskrivning

Avropet omfattar konsultstöd till 100 % av en heltidstjänst för utförande av beskrivet uppdrag. Kontraktstiden är initialt fram till 20261231 med eventuell möjlighet till förlängning.

Roll

Organisattionskonsult

Kompetensnivå

Nivå 3

Förväntat resultat

Projektledaren ska vara huvudansvarig för kommunens omställningsarbete till nya socialtjänstlagen, vilket omfattar en rad delprojekt samt leverera till projektägare och styrgrupp mm. Projektet är ett samverkansprojekt mellan tre nämnder och fyra enheter i kommunens socialtjänst.

Projektorganisation

Övergripande projektledare med delprojektledare. Projektägare, styrgrupp och projektgrupp ingår.

Krav på dokumentation

Ja, hög nivå på dokumentation.

Säkerhetskrav

Nej

Distansarbete

Hybrid

Handlingar som ska ingå i offert

  • CV
  • Referensförteckning
  • Pris

Obligatoriska krav:

  • Gedigen kunskap och erfarenhet av ledarskap i politiskt styrd verksamhet
  • Kunskap om socialtjänstlagen
  • Erfarenhet från andra kommuners socialtjänst.

Meriterande krav:

  • Det är meriterande om konsulten har erfarenhet av Nacka kommuns styrmodell

Övrigt:

  • Referensuppdrag: Erfarenheten styrks genom 1-2 antal referensuppdrag med exempelvis följande innehåll: o Uppdragets namn och typ av uppdrag, omfattning samt värdet på uppdraget. o Namn på konsult/er som genomförde uppdraget. o Beskrivning av uppdragets planering, genomförande, resultat och uppföljning. Ange även tidpunkten för uppdraget. Start- och slutdatum.
  • Kontaktuppgifter referensperson

Presentation till kund sker efter sista anbudsdag löpt ut. För att kunna ansöka för detta uppdrag måste du vara en registrerad användare i vår portal som är helt kostnadsfri. Är du ny användare och vill registrera dig eller ditt bolag i Upgrades portal, klicka här: https://portal.upgraded.se

Detaljer
Referens: 39472

Geografisk placering: Nacka, Sverige

Distansarbete:Hybrid

Omfattning:39 timmar/vecka

Startdatum:2025-09-01

Slutdatum:2026-12-31

Option:1 år

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.