Uppdragsbeskrivning
Avropet omfattar en resurskonsult till 100% av en heltidstjänst för utförande av uppdrag enlig nedan: Socialtjänsten står inför stora förändringar kopplat till den nya socialtjänstlagen. Socialförvaltningen i Solna behöver tillfälligt stärka upp kring digitalisering inom förvaltningen och förberedelser inför införandet av ett e-arkiv. Uppdraget kommer främst innebära att kartlägga informationsflöden och dokumenthantering inom förvaltningen. Detta kommer göras i bred samverkan med förvaltningens enheter, ledningsgrupp och centrala funktioner på stadsledningsförvaltningen. Arbetet kommer utgöra grund för att digitalisera handläggningsprocesser och införandet av e-arkiv.
Beroende på tidsåtgång för grunduppdraget kommer även vissa sidouppdrag vara aktuellt, ex. utformning av riktlinjer, kommunikation och utbildning kring arbetssätt, utveckling av arbetssätt i verksamhetssystem m.m.
Krav på leverans
Uppdaterad och färdigställd dokument- och informationshanteringsplan.
Roll
Förmedlaren ska tillhandhålla en organisationskonsult/projektledare
Förväntat resultat
Vi förväntar oss en färdigställd dokument- och informationshanteringsplan samt en kartläggning av handläggningsprocesser och hur dessa kan digitaliseras.
Projektorganisation
Konsult rapporterar till en styrgrupp bestående av två personer. Draghjälp kommer finnas av nyckelpersoner på förvaltningen.
Krav på dokumentation
Dokumentation i form av dokument- och informationshanteringsplan.
Hantering av personuppgifter
Kan förekomma.
Handlingar som ska ingå i offert
- CV
- Referensförteckning
- Pris
Obligatoriska krav:
- Konsulten ska ha erfarenhet av att digitalisera analoga processer, kartlägga informationsflöden,
- Erfarenhet av projektledning och samordning
- Kunskap kring handläggning och dokumentation inom socialtjänst
Övrigt:
- Referensuppdrag: Erfarenheten styrks genom 2 antal referensuppdrag med exempelvis följande innehåll: o Uppdragets namn och typ av uppdrag, omfattning samt värdet på uppdraget. o Namn på konsult/er som genomförde uppdraget. o Beskrivning av uppdragets planering, genomförande, resultat och uppföljning. Ange även tidpunkten för uppdraget. Start- och slutdatum.
- Kontaktuppgifter referensperson/er
Presentation till kund sker efter sista anbudsdag löpt ut. För att kunna ansöka för detta uppdrag måste du vara en registrerad användare i vår portal som är helt kostnadsfri. Är du ny användare och vill registrera dig eller ditt bolag i Upgrades portal, klicka här: https://portal.upgraded.se
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Ort: Solna, Sverige
Distansarbete:Hybrid
Omfattning:100%
Startdatum:2025-09-01
Slutdatum:2025-12-31
Option:2026-07-01
Ansök senast:2025-07-03