Uppdragsbeskrivning
Nu söker vår kund efter deras nästa Customer Data Developer. I rollen kommer du ha många tvärfunktionella kontakter runt om i organisationen, främst företagets CRM/contentspecialister, men också med deras Martech-team där du agerar kravställare för att utveckla deras kampanjer och verktyg och samarbetar för att lösa problem.
Om rollen:
Att jobba som Customer Data Developer hos företaget innebär att du är en viktig kugge i deras arbete med CRM/Marketing Automation och skapandet av relevant kommunikation och den bästa kundupplevelsen för våra Stammisar. Du kommer vara en del i att utveckla smartare kampanjer, ta fram smarta lösningar för bättre processer och mer automation. Du kommer ansvara för att operativt bygga, designa och förvalta deras målgruppsurvalsflöden och kampanjer så att dem når rätt kund, i rätt tid, i rätt kanal, med rätt erbjudande och till rätt pris.
Du kommer ha ett team av kollegor nära dig där dem samarbetar, löser problem tillsammans och hjälper varann. Dem har egna ansvarsområden och jobbar agilt med andra team och på samma sätt planeras och prioriteras deras uppdrag.
Vem du är:
Kunden söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med stora databaser och du drivs av att utveckla och skapa affärsmässiga målgruppsuttag för att behålla och utveckla befintliga kunder. Du har några års erfarenhet av liknande roll och tidigare arbetat i motsvarande kampanjverktyg / med marketing automation och har kunskap inom SQL. Du har också ett starkt intresse för CRM och marknadsföring.
Företaget ser att du är en driven teamplayer som gillar struktur, noggrannhet och arbetar gärna med flera olika projekt samtidigt. Du bör ha en eftergymnasial utbildning inom teknik/systemvetenskap, gärna i kombination med marknadsföring. Du är självgående, tar självständiga beslut och initiativ, är orädd och testar gärna nya vägar i för att utvecklas och lära. Du triggas av problemlösning, har lätt för att förstå helheten i tekniskt komplexa systemlandskap och är intresserad av att lära dig ny teknik. Vi ser gärna att du är van vid agila arbetsmetoder. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Kompetenskrav:
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet och en teknisk bakgrund att jobba med kampanjverktyg och/eller databaser samt erfarenhet av CRM / Marketing Automation
- 3-5 års erfarenhet av att jobba med och i databaser
- 3 års efterenhet av SQL
- Kunskap inom GCP (främst databas) är starkt meriterande
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:13969
Ort: Göteborg
Omfattning:100%
Startdatum:Omgående
Slutdatum:2024-01-14
Konsultförmedlare
Nathalie Manne Wallin
Det går inte längre att söka den här tjänsten.