Uppdragsbeskrivning
Vi söker en projektadministratör som stöttar projektledaren och projektteamet med administrativa och koordinerande uppgifter för att säkerställa ett effektivt och välorganiserat projektarbete. Rollen är central för att hålla ordning på dokumentation, kommunikation och praktiska detaljer genom hela projektet.
Arbetet omfattar mötesadministration – att boka möten, ta fram agendor och material, föra protokoll och följa upp åtgärder. Du ansvarar även för dokumenthantering samt stöd till projektledaren i uppföljning av tidplaner, resurser, budget och fakturor.
Som stöd till arbetsströmledarna hjälper du till med mallar, presentationer och utbildningsmaterial, och du administrerar intern och extern kommunikation så att information når rätt personer i rätt tid.
Kvalifikationer:
- Du är strukturerad och noggrann med mycket god administrativ förmåga
- Du är kommunikativ och serviceinriktad
- Du är självständig och initiativtagande
- Du har erfarenhet av regelverksdrivna projekt.
- Du har erfarenhet av att effektivt använda Teams, Officepaketet och projektverktyg
- Kunskap om solvens II och/eller IRRD (alternativt BRRD) är meriterande