Uppdragsbeskrivning
Ett SAFe-tåg hos vår bankkund behöver bemannas med en UX Designer. Fokus i rollen kommer vara att utveckla och uppgradera kundens infrastruktur och supporta medarbetarna med en bättre digital hybrid-arbetsplats och DEX (Digital Employee Experience). Exempel på fokusområden kan bland annat vara arbete med ett nytt intranät och intruktionsbibliotek för hela verksamheten.
Detta är ett uppdrag där infrastrukturfrågor är i fokus, med koppling till migrering till M365 och behov däromkring. En hel del fokus ligger även på CRM och digitala mötesplatser. Det kommer behöva bedrivas en hel del kartläggnings- och insiktsarbete (medarbetarresor, nuläge, nyläge, och hur man håller liv i ett meningsfullt ”just-nu-läge”).
Skallkrav:
- Facilitera och utföra kartläggningar och kravinsamling – ex nuläge-nyläge, kundresor, användarresor och service blueprints
- Erfarenhet av arbete enligt Design Thinking och Double Diamond är viktigt så att användarnas behov speglas i de lösningar som tas fram
- Informationsarkitekt-kunskap och ett strukturerat arbetssätt
- Drivande och operativ, ’hands-on’ – som kan producera från ax till limpa och självständigt driva saker
- Research – samla in, tratta ner information så att det blir lättbegripligt och dela så att alla får ta del av den
- Kunskap om webbdesign