Uppdragsbeskrivning 

Denna roll kräver att du har goda kunskaper och erfarenheter att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska då kundens leverantörer företrädesvis kommer från Polen och Finland. Det är viktigt du tar initiativ, föreslår och prioriterar vilka frågor som är viktiga att arbeta med/driva samt att du är aktiv på möten.

Kunden kommer under nästa år att utveckla en ny sökfunktion och en ny responsiv webbsida för Fass. I slutet av 2023 kommer tekniska förstudier för dessa att genomföras. De har under året genomfört en rad förberedelseaktiviteter och är snart redo att gå in i en teknisk förstudiefas.

Rollen innebär följande:

  • Att på en operativ/taktisk nivå bistå med tekniskt stöd avseende tekniska frågor i första hand i samband med genomförandet av förstudier för ny sökfunktion på Fass samt ny responsiv webbsida
  • Att bevaka, hantera, analysera, dokumentera, bereda frågor av teknisk karaktär samt bistå med beslutsunderlag och rekommendationer, riskbedömningar till kundens beställare
  • Att vara kundens representant med fokus på tekniska frågor i de forum/ceremonier där ovanstående uppdrag behandlas i gränssnittet mellan kund som beställare och deras leverantörer
  • Att ha löpande dialog och god samverkan med koordinerande projektledare och PO i första hand men även affärsutvecklingsansvarig samt beställare vid behov

I rollen kommer du även att:

  • Bistå med arkitekturellt stöd kring information om läkemedelssubstans
  • Utföra mappning mot innehållet i Fass-databasen och översyn av Fass databasstruktur.
  • Ge förslag på hur Fass kan anpassa sin substansinformation (tex ändringar i import, innehåll i Fass databas, nya/ändrade endpoints i Fass API, förslag på visning av substansinformation i Fass gränssnitt mot slutanvändare)
  • Delta i ett nordiskt samarbete för att tillgängliggöra bipacksedlar enligt HL7-standarden FHIR
Detaljer

Referens:22461

Ort: Göteborg, Stockholm

Omfattning:100%

Startdatum:Omgående

Slutdatum:2024-01-01

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.