Uppdragsbeskrivning

Vår kund har behov av en resurs till deras Service Desk med minst 1 års relevant erfarenhet. Teamet som jobbar där idag är ett ungt team med härlig stämning och högt till tak.

I kundens Service Desk är din främsta uppgift att leverera service i världsklass gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem. Du som konsult supporterar och stöttar användarna med felsökning av mjuk- och hårdvara, främst via telefon och TeamViewer, men också på plats i deras lokaler.

För att lyckas i rollen är det bra om du har erfarenhet att arbeta med ärendehanteringssystem, support av Officeapplikationer (O365), Windows 7/10, Outlook, nätverksrelaterade problem, TCP/IP samt administrera behörigheter och rättigheter i Active Directory.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

  • Felsökning och installation, främst i Windows-miljö
  • Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara
  • Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem

Skallkrav:

  • Goda datorkunskaper och ett starkt intresse för IT
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Erfarenhet av teknisk support/helpdesk (minst 12 månader)

Meriterande:

  • PowerShell (scripts)
  • Ett intresse för Problem Management
  • Kunskap om IP-telefoni (Cisco)
Detaljer

Referens:23369

Ort: Göteborg

Omfattning:100%

Startdatum:Omgående

Slutdatum:2024-10-31

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.