Uppdragsbeskrivning
Vår kund har behov av en resurs till deras Service Desk med minst 1 års relevant erfarenhet. Teamet som jobbar där idag är ett ungt team med härlig stämning och högt till tak.
I kundens Service Desk är din främsta uppgift att leverera service i världsklass gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem. Du som konsult supporterar och stöttar användarna med felsökning av mjuk- och hårdvara, främst via telefon och TeamViewer, men också på plats i deras lokaler.
För att lyckas i rollen är det bra om du har erfarenhet att arbeta med ärendehanteringssystem, support av Officeapplikationer (O365), Windows 7/10, Outlook, nätverksrelaterade problem, TCP/IP samt administrera behörigheter och rättigheter i Active Directory.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
- Felsökning och installation, främst i Windows-miljö
- Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara
- Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem
Skallkrav:
- Goda datorkunskaper och ett starkt intresse för IT
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Erfarenhet av teknisk support/helpdesk (minst 12 månader)
Meriterande:
- PowerShell (scripts)
- Ett intresse för Problem Management
- Kunskap om IP-telefoni (Cisco)
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:23369
Ort: Göteborg
Omfattning:100%
Startdatum:Omgående
Slutdatum:2024-10-31
Konsultförmedlare
Nathalie Manne Wallin
Det går inte längre att söka den här tjänsten.