Uppdragsbeskrivning

I detta uppdrag kommer du att vara en del av första linjen (ca 14 medarbetare) som stöttar medarbetare inom vår kunds alla verksamheter med IT-support. Arbetet består av att hantera ärenden som inkommer via telefon och webbportal. Ärendena består av en variation av användarstöd, felsökning, felavhjälpning, installation, administration, behörighetshantering m.m.

Ärendehanteringen sker strukturerat i ett ärendehanteringssystem och medarbetaren har till sin hjälp, förutom kollegorna i teamet, ett brett utbud av IT-stöd och verktyg. Volymmässigt hanterar teamet totalt 1500-2000 ärenden per vecka där två tredjedelar inkommer via telefon och resterande via webbportal.

Skallkrav:

  • Avslutad gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning
  • Dokumenterad erfarenhet av arbete inom IT support/helpdesk
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Börkrav:

  • Ha en stark servicekänsla med intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra
  • Vara strukturerad och kvalitetsmedveten
  • Klara av ett högt arbetstempo och har förmåga att arbeta metodiskt även under stressade förhållanden
  • Ha lätt för att ta till sig nya uppgifter och arbetssätt
  • Ha erfarenhet av arbete inom IT support/helpdesk
Detaljer

Referens:23961

Ort: Linköping

Omfattning:100%

Startdatum:2024-01-01

Slutdatum:2025-12-31

Option:2026-12-31

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.