Uppdragsbeskrivning

Vår kund inom bank och finans gör nu en stor förflyttning från traditionell telefoni till teamstelefoni med inspelning, gruppnummer och kundmöten. Kundens mål är att automatisera så mycket det går för en framtida förvaltning. Därför behöver de förstärkning av en person som har tidigare erfarenhet från att implementera Teams-telefoni och har goda kunskaper i PowerShell.

I uppdraget ingår även förvaltning av Teamsmiljön, med komplexa frågor och felsökning samt monitorering och automation för att säkra en stabil förvaltning.

Skallkrav:

  • Erfarenhet av att implementera teamtelefoni
  • Erfarenhet av att migrera från Skype till Teams
  • Goda kunskaper i PowerShell
  • Kunskap och förståelse gällande integrationer mot M365 och Teams via Graph-API

Det är även önskvärt med kunskaper i tredjeparts produkter som integrerar med Teams, så som Contact Center, Auto Attendant och Compliance Recording.

Detaljer
Referens: 24706

Ort: Stockholm

Omfattning:100%

Startdatum:2023-11-20

Slutdatum:2024-05-31

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.