Uppdragsbeskrivning
I nuläget har vår kund 85 anställda och en geografisk spridd verksamhet för deras i 4 kommuner Gagnef, Leksand, Rättvik och Vansbro. Huvudkontoret är i Leksand där dem har vår kontorspersonal medan dem har fältpersonal som utgår från.
För denna roll behöver du akademisk utbildning med bäring på systemadministration eller annan utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet. Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med att strukturera IT support och stödja användare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- IT supportansvar användare DVA – löser dagliga tekniska problem
- Introduktion av nyanställda
- Dagligt stöd till användare
- Utfasning av anställda
- IT support och driftsansvar (ITIL)
- Leda IT supportprocessen kopplat till applikation och hårdvara
- Deltar i IT driftprocessen – hjälper till med felsökning, kontrollera tekniska krav på nya applikationer mot befintlig IT miljö
- Leda IT förvaltningsprocessen – leda test, driftsättning samt uppgradering
- Samordnar ITIL statistik och uppföljning
- Leda och styra – operativa och taktiska incidenter/problem och förändringar
- Föreslår och deltar vid genomförande av tekniska operativa och taktiska säkerhetsåtgärder
- Avrop av IT utrustning – kontering och uppföljning av avtal
- Samordnar och dokumenterar, behörigheter och rättigheter i applikation
- Projektledning mindre teknikprojekt och teknisk kravställning
- Ansvar för fastighetslarm med jour
Kompetenser och erfarenheter:
- Detaljerad förståelse för IT systemadministration och IT drift i multisystem miljöer
- IT generalist med vilja att lära sig nya branschspecifika system
- Flerårig erfarenhet av att införa nya rutiner och arbetssätt
- Erfarenhet av problem, incident, förändringshantering med fokus på IT support i system, hårdvara och nätverk
Önskvärda krav:
- Erfarenhet av incidenthantering och myndighetsrapportering
- Erfarenhet av att planera och genomföra workshops och utbildningar med koppling till användande av IT
- M365 kunskap för att vidareutbilda organisationen och arbeta med ständiga förbättringar
- Fördelaktigt om du har arbetat med praktisk tillämpning av ISO/IEC 27001
- Arbetat i både privat och offentlig sektor
- Jobbat i mindre och större bolag
- Relevant certifiering inom IT support
- Tekniskt intresse eller bakgrund
- Erfarenhet av projektledning
- Gärna arbetat i verksamhet som omfattats av NIS/säkerhetskyddslagstiftningen utifrån ett informationssäkerhetsperspektiv
- Jobbat med teknik och system kopplat till OT, IOT, AI och BI
- Superanvändare på M365
- Utbildning inom förändringshantering exempelvis lean eller liknande
- Ledarskapsutbildning eller motsvarande erfarenhet
- Erfarenhet inom Avfalls/VA verksamhet
Vem du är:
- Positiv och problemlösningsorienterad
- Förmåga att sätta sig in i det uppdrag som Dala Vatten och Avfall har och därifrån prioritera och lösa IT supporten
- Lagspelare som är intresserad av andra – skapar ett gott samarbete med andra internt och externt
- Tycker om att ta hand om många nya frågor samtidigt som man löser det mest akuta
- Proaktivitet – resultatinriktad
- Tycker om att hålla god ordning och följa upp det som sagts
- Självgående och har egen drivkraft
- God förmåga att organisera sin arbetsdag utifrån gemensamma mål
- Är en energigivare som har lätt till skratt
- Tycker om att lyssna och dela med sig av sina erfarenheter
- Har uthållighet och förståelse för att förbättring tar tid
- Kan driva utveckling framåt – kan starta upp, genomföra och avsluta
- Rådgivande och coachande
Specifika kompetenser:
- Flytande svenska samt grundläggande engelska, bra skriftkunskap svenska god förståelse i engelska
- B-körkort
- Flerårig systemvana av tyngre administrativa system i komplex bolagsmiljö
- Placeringsort Leksand – ”distansarbete möjligt 3/2”
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:25397
Ort: Delvis distans, Leksand
Omfattning:100%
Startdatum:2023-12-01
Slutdatum:2024-04-01
Konsultförmedlare
Theodor Lihr
Det går inte längre att söka den här tjänsten.