Uppdragsbeskrivning

I nuläget har vår kund 85 anställda och en geografisk spridd verksamhet för deras i 4 kommuner Gagnef, Leksand, Rättvik och Vansbro. Huvudkontoret är i Leksand där dem har vår kontorspersonal medan dem har fältpersonal som utgår från.

För denna roll behöver du akademisk utbildning med bäring på systemadministration eller annan utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet. Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med att strukturera IT support och stödja användare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • IT supportansvar användare DVA – löser dagliga tekniska problem
  • Introduktion av nyanställda
  • Dagligt stöd till användare
  • Utfasning av anställda
  • IT support och driftsansvar (ITIL)
  • Leda IT supportprocessen kopplat till applikation och hårdvara
  • Deltar i IT driftprocessen – hjälper till med felsökning, kontrollera tekniska krav på nya applikationer mot befintlig IT miljö
  • Leda IT förvaltningsprocessen – leda test, driftsättning samt uppgradering
  • Samordnar ITIL statistik och uppföljning
  • Leda och styra – operativa och taktiska incidenter/problem och förändringar
  • Föreslår och deltar vid genomförande av tekniska operativa och taktiska säkerhetsåtgärder
  • Avrop av IT utrustning – kontering och uppföljning av avtal
  • Samordnar och dokumenterar, behörigheter och rättigheter i applikation
  • Projektledning mindre teknikprojekt och teknisk kravställning
  • Ansvar för fastighetslarm med jour

Kompetenser och erfarenheter:

  • Detaljerad förståelse för IT systemadministration och IT drift i multisystem miljöer
  • IT generalist med vilja att lära sig nya branschspecifika system
  • Flerårig erfarenhet av att införa nya rutiner och arbetssätt
  • Erfarenhet av problem, incident, förändringshantering med fokus på IT support i system, hårdvara och nätverk

Önskvärda krav:

  • Erfarenhet av incidenthantering och myndighetsrapportering
  • Erfarenhet av att planera och genomföra workshops och utbildningar med koppling till användande av IT
  • M365 kunskap för att vidareutbilda organisationen och arbeta med ständiga förbättringar
  • Fördelaktigt om du har arbetat med praktisk tillämpning av ISO/IEC 27001
  • Arbetat i både privat och offentlig sektor
  • Jobbat i mindre och större bolag
  • Relevant certifiering inom IT support
  • Tekniskt intresse eller bakgrund
  • Erfarenhet av projektledning
  • Gärna arbetat i verksamhet som omfattats av NIS/säkerhetskyddslagstiftningen utifrån ett informationssäkerhetsperspektiv
  • Jobbat med teknik och system kopplat till OT, IOT, AI och BI
  • Superanvändare på M365
  • Utbildning inom förändringshantering exempelvis lean eller liknande
  • Ledarskapsutbildning eller motsvarande erfarenhet
  • Erfarenhet inom Avfalls/VA verksamhet

Vem du är:

  • Positiv och problemlösningsorienterad
  • Förmåga att sätta sig in i det uppdrag som Dala Vatten och Avfall har och därifrån prioritera och lösa IT supporten
  • Lagspelare som är intresserad av andra – skapar ett gott samarbete med andra internt och externt
  • Tycker om att ta hand om många nya frågor samtidigt som man löser det mest akuta
  • Proaktivitet – resultatinriktad
  • Tycker om att hålla god ordning och följa upp det som sagts
  • Självgående och har egen drivkraft
  • God förmåga att organisera sin arbetsdag utifrån gemensamma mål
  • Är en energigivare som har lätt till skratt
  • Tycker om att lyssna och dela med sig av sina erfarenheter
  • Har uthållighet och förståelse för att förbättring tar tid
  • Kan driva utveckling framåt – kan starta upp, genomföra och avsluta
  • Rådgivande och coachande

Specifika kompetenser:

  • Flytande svenska samt grundläggande engelska, bra skriftkunskap svenska god förståelse i engelska
  • B-körkort
  • Flerårig systemvana av tyngre administrativa system i komplex bolagsmiljö
  • Placeringsort Leksand – ”distansarbete möjligt 3/2”
Detaljer

Referens:25397

Ort: Delvis distans, Leksand

Omfattning:100%

Startdatum:2023-12-01

Slutdatum:2024-04-01

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.