Uppdragsbeskrivning
Kunden är placerad i Norrköping och skall under 2024 bl.a. upphandla nytt avtal gällande IT-stöd för planering och tids- och insatsregistrering. Vår kund efterfrågar en förändringsledare där uppdraget ska utföras på plats i kundens lokaler i Norrköping.
Arbetsuppgifter:
- Leda införandeprojekt för (upphandlad) digital nyckelhantering.
- Skapa en projektorganisation för att få ett teknikteam på plats för digital nyckelhantering.
- Leda färdigställande av kravunderlag inför upphandling av systemstöd för planering och tids- och insatsregistrering
- Påbörja upphandling av planerings- tid- och insatsregistreringssystem.
- Vara ett stöd i det utvecklingsarbete kring digitalisering som pågår samt planeras.
- Det innebär också arbete med verksamhetens processer, information och system i samverkan.
Konsulten ska vid uppdragets avslutning leverera:
- Ett kravunderlag inför upphandling av systemstöd för planering samt tids- och insatsregistrering.
För uppdraget efterfrågas en konsult med kompetensnivå 3:
- Kunskap – hög kompetens inom området
- Erfarenhet – 4-8 år som konsult inom aktuellt område, är förebild för andra konsulter på lägre nivå. Har befunnit sig på nivå 2 under minst 2 år.
- Ledning – tar ansvar för delområde, kan leda en mindre grupp
- Självständighet – kan arbeta självständigt
Skallkrav – Förtydliga i bifogad kompetensmatris. OBS – Denna ska bifogas tillsammans med CV för att ansökan ska anses som komplett
- Konsulten har arbetat med förändringsledning i minst fyra år och till minst 50% av heltid.
- Goda kunskaper om området vård och omsorg kopplat till digitalisering och teknik
- Goda kunskaper inom (metoder för) förändringsarbete och processutveckling.
- Kunskaper inom upphandling enligt LOU och praktisk erfarenhet av offentlig upphandling.
- Kunskap om kommunal förvaltning inom vård och omsorg och om lagstiftning inom kommunal verksamhet som SoL, HSL, Kommunallagen.
- Förståelse för verksamheten och vilka krav som ställs på den samt kan översätta detta till grova planer för IT-lösningar.
- Kunskap om systemlandskap och dess komplexitet samt vad systemlandskapet ger för möjligheter och begränsningar i olika scenarier.
- Konsulten har främst verksamhets- och nyttoperspektiv.
Obs. Arbetsprov i form av tidigare dokumenterad förstudie ska kunna lämnas på begäran.
Börkrav – Förtydliga i bifogad kompetensmatris. OBS – Denna ska bifogas tillsammans med CV för att ansökan ska anses som komplett
- Konsulten har erfarenhet av systemstöd för digital nyckelhantering, systemstöd för tids- och insatsregistrering samt planeringssystem inom äldreomsorg.
- Konsulten har erfarenhet på strategisk nivå ifrån planering och utveckling av kommunal verksamhet/äldreomsorg.
Referens:
Konsulten ska ha erfarenhet av minst ett (1) liknande uppdrag som nu efterfrågas. Detta ska styrkas genom att avropsgivaren till avropssvaret lämnar en beskrivning av minst ett (1) motsvarande uppdrag i bilaga CVmall.
Vi efterfrågar denna information:
- Ditt uppdaterade CV på svenska samt ifylld kompetensmatris.
- Timpris (inkl. omkostnader)
- Information om när du är tillgänglig för att påbörja uppdraget
- I motiveringen beskriv varför just du är lämplig för detta uppdrag – hänvisa till tidigare konsultuppdrag, anställningar, utbildningar och personliga egenskaper.
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:28431
Ort: Norrköping
Omfattning:100%
Startdatum:2024-01-02
Slutdatum:2024-06-30
Option:2024-08-30
Konsultförmedlare
Michelle Larsson
Det går inte längre att söka den här tjänsten.