Uppdragsbeskrivning
Vår kund söker en Teknisk projektledare till ett uppdrag på distans.
Digitalisering av inköpsprocessen är en prioriterad del av digitaliseringstransformationen hos kunden och processen behöver stärka utveckling av E-handel samt säkerställa användandet av strukturerad information inom området.
Inköp och logistik står inför flertalet projekt kopplade till upphandlings- och beställningsprocesserna tex implementering av e-arkiv, fakturamatch, utredning och implementering av nytt system för samarbete, vidareutveckling E-handel/EDI inom organisation Logistik mm.
Uppdragets karaktär bygger på teknisk projektledning av arbetet med att planera realiseringen av IT-lösningar baserat på verksamhetens behovsbild och med förutsättningar från existerande regelverk i organisationen.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter i uppdraget, utöver sedvanlig projektledning, består bl a av stöd och utveckling av processen i frågor som rör E-handel, analys och kartläggning av utvecklingsbehov inom E-handel, arkitekturstöd vid utveckling av nya och befintliga lösningar.
Uppdraget kräver god förståelse för olika typer av beställningsrutiner och inköpssystem för att kunna arbeta fram och kommunicera gemensamma riktlinjer och implementeringsstöd inom E-handelsområdet.
Uppdraget kräver en proaktivitet och förutseende med förslag på löpande förbättringar exempelvis genom att bidra i arbetet med processens förvaltningsplaner avseende kommande års utvecklingsbehov.
Omfattning:
80-100 % av heltid, normalt 40 timmars vecka.
Arbetet kommer i huvudsak ske på distans med avstämningsmöten via Skype, enstaka resor kan förekomma.
Uppdraget förväntas pågå från 2024-03-01 till och med 2025-03-31 med option på förlängning på 12 + 12 månader till och med 2027-02-28.
Kvalifikationer:
- Konsulten ska vara certifierad verksamhetsarkitekt
- Minst 5 års erfarenhet av E-handel i större offentlig verksamhet (Peppol) inkl. analysera och utarbeta strategier inom inköps- och logistikområdet liksom att ta fram så väl interna som externa riktlinjer.
- Minst 8 års erfarenhet av att arbeta inom inköps-, logistik- och ekonomiverksamheter i offentlig verksamhet. Ska ha en kunskap om verksamhetsprocesser, informationsbehov och systemstöd för att aktivt bidra till digitaliseringen inom området
- Minst 2 års erfarenhet av inköps-och upphandlingssystemet Kommers liksom att ta fram arkitekturellt underlag för hur systemet ska interagera med andra system, leverantörer och processer
- Minst 8 års erfarenhet av att designa och leda systemutvecklingsarbete med särskild erfarenhet av EAI och EDI-mönster inom integrationsområdet (Microsoft)
- Behärska svenska i både tal och skrift
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Referens:33803
Ort: Distans
Omfattning:80-100%
Startdatum:2024-03-01
Slutdatum:2025-03-31
Option:2027-02-28
Konsultförmedlare
Det går inte längre att söka den här tjänsten.