Uppdragsbeskrivning
Vår kund söker en Ekonomikonsult till deras avdelning ekonomi och upphandlingsenheten i Sundbyberg. Avdelningen består av 12 medarbetare där bolaget har påbörjat ett arbete med upphandling av ett nytt ekonomisystem som enligt tidplanen kommer implementeras under våren 2025. I samband med detta behöver bolaget ytterligare resurser. För att kunna fördela arbetet så optimalt som möjligt önskar vi att konsulten ska kunna delta i projektet med det nya ekonomisystemet men också kunna ersätta medarbetare i deras ”vanliga” arbetsuppgifter när de lägger tid på projektet.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Stötta i prognosarbete med delar främst kopplat till affärscontroller rollen
- Stötta med andra ”löpande” arbetsuppgifter kopplat till affärscontroller (ex rapportering, utveckling av programmet Insikt)
- Stötta i arbetet i samband med årsbokslut
- Stötta i delar av arbetet med det nya ekonomisystemet kan exempelvis vara arbetsuppgifter så som en av alla testkörare av det nya system och i arbetet med att anpassa det nya systemet till bolagets behov och även delar som innebär att säkra och förbättra bolagets rutiner/processer inför övergången till det nya systemet.
- Ingår också att kunna ha möjlighet att ta adhoc uppgifter kopplat till ekonomienheten kan exempelvis vara olika typer av rapportering internt och externt samt analyser m.m.
Distansarbete:
Hybrid. Konsult behöver vara på plats på kontoret i Sundbyberg minst två dagar per vecka, beror på arbetsuppgift. Övriga dagar finns det möjlighet till hemarbete.
Handlingar som ska ingå i offert:
- CV
- Referensförteckning
- Pris
Skallkrav:
- Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdigt
- Erfarenhet av fastighetsbranschen både inom allmännyttan och privat (fastigheter i ett bolag eller flera bolag)
- Erfarenhet av andra branscher än fastighetsbranschen
- Erfarenhet av att vara med i systemimplementeringar
- Kunnig/senior inom redovisning med fokus på K3 (ej fokus skattedelen)
- Controller erfarenhet på senior nivå (affärscontroller ej projektcontroller)
- Uppfyller Nivå 4: Har deltagit i stora uppdrag inom aktuellt område och genomfört uppdrag med mycket hög kvalitet. Nivån uppnås normalt tidigast efter 9-12 år som konsult inom aktuellt område
Personliga egenskaper:
- Självgående, tar ett huvudansvar och kan leda sig själv
Övriga krav:
- Minst 3 referensuppdrag. Erfarenheten styrks genom lista på minst tre referensuppdrag med följande innehåll: Uppdragets namn och typ av uppdrag, omfattning samt eventuellt värde på uppdraget. Namn på konsult/er som genomförde uppdraget, de erbjudna konsulterna. Beskrivning av uppdragets planering, genomförande, resultat och uppföljning. Ange även tidpunkten för uppdraget. Start- och slutdatum. Uppdragsgivare.
För att kunna ansöka för detta uppdrag måste du vara en registrerad användare i vår portal som är helt kostnadsfri. Är du ny användare och vill registrera dig eller ditt bolag i Upgrades portal klicka här: https://portal.upgraded.se/
Ansökningslänk:
Välj länk till portal och skriv in: https://portal.upgraded.se/. Då går Ansökningsknappen på hemsidan till den länken istället för att formuläret öppnas.
Ansök
”*” anger obligatoriska fält
Detaljer
Ort: Stockholm
Omfattning:100%
Startdatum:2024-04-01
Slutdatum:2025-06-30
Konsultförmedlare
Emelie Lundholm
Det går inte längre att söka den här tjänsten.