Uppdragsbeskrivning

Vår kund söker en HR Application Specialist SuccessFactors.

Kunden genomför en digital transformation inom HR och Lön. Tidigare outsourcade tjänster har tagits hem till vårt nyetablerade HR Shared Service Center och nya system och arbetssätt införs. Kunden har nyligen gått live med sitt system för personaladministration (SAP SuccessFactors) och befinner sig mitt i implementeringsfasen av lön.

Innehåll och uppdragets omfattning:

Som HR Application Specialist SuccessFactors kommer du att utgöra en mycket viktig del i specialist-teamet som supportar, förvaltar och kravställer utveckling i systemet. Du fungerar som bryggan mellan verksamhet och IT och får en nyckelroll i att stötta organisationen.

Du kommer att tillhöra kundens HR Shared Service Center som har etablerats i Umeå och Göteborg och består av cirka 50 personer. Tillsammans stöttar de över 20 000 medarbetare och chefer i Sverige med lön- och personaladministration. Kunden befinner sig i en intensiv och spännande fas med stort fokus på förändring vad gäller processer och system.

Som HR Application Specialist SuccessFactors kommer du att arbeta nära verksamheten i att förstå behov och krav från intressenter inom HR, så vi söker dig som god har förståelse för HR-processer, gedigen kunskap i SuccessFactors och ett intresse för både HR-frågor och system.

Föredragna arbetsplatser är i Göteborg eller Umeå, men det kan även vara på annat kontor, exempelvis i Stockholm.

Arbetsuppgifter:

  • I samarbete med Product Manager & super users HCM ansvara för systemadministration och master data
  • Specialistsupport för slutanvändare och HR
  • Problemlösning och testning
  • Identifiering av utvecklingsbehov, kravställning och test av systemkonfiguration

Förväntat resultat:

  • Snabbt bygga på kompetens om kundens uppsättning i SuccessFactors för att effektivt kunna arbeta i ärendehantering, specialistsupport, systemadministration, felsökning och test.

Skallkrav:

  • Gedigen (minst 3 år) kunskap i SAP SuccessFactors Employee Central, Onboarding och/eller Compensation, och är förtrogen med master data och HR-processer
  • Intresse för digitaliseringsfrågor och vana från serviceinriktade och kund/användarnära roller
  • En god skriftlig och verbal kommunikationsförmåga och erfarenhet av och intresse för att utbilda andra är en förutsättning för rollen.

Börkrav:

  • Erfarenhet av implementation av HCM-system och utveckling av Shared Service Centers samt har arbetat i projekt- och linjearbete i en stor och komplex organisation kommer att vara till stor hjälp.
Detaljer

Referens:38816

Ort: Göteborg/Umeå/Stockholm

Omfattning:50-100%

Startdatum:2024-03-04

Slutdatum:2024-09-30

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.