Uppdragsbeskrivning

Vår kund söker efter en Operations Engineer till deras kund. Du kommer att vara en del av IT-organisationen och arbeta med fast telefoni och interna kontaktcenter. Ditt arbete kommer att omfatta att koordinera, utvärdera och förbättra fast telefoni, integrerad kommunikation samt interna kontaktcenter. Du kommer att vara det tekniska kontaktperson för både interna och externa leverantörer och se till att dagliga driftsleveranser fungerar smidigt. Vi söker dig med erfarenhet inom telefoni och IT, goda kommunikationsförmågor och en förmåga att organisera och prioritera arbete effektivt.

Kvalifikationer:

  • Teknisk examen inom telekommunikation eller motsvarande erfarenhet inom området.
  • Minst 7 års erfarenhet inom IT, helst som operations engineer relaterat till telefoni.
  • Kunskap om telefonteknologier och leverantörer som Avaya, Unify, Mitel, Nec, Audiocodes, Cisco etc.
  • Erfarenhet av drift av företagsnätverk för telefoni över flera platser och protokoll.
  • Erfarenhet med Call Center-lösningar, helst Enghouse TRIO.
  • Kunskap om ITIL-processer är meriterande men inget krav.
  • God förståelse för IT-säkerhet i en större företagsmiljö.
  • Kunskap om MS Teams telefoni.
  • Förståelse för integrerad kommunikation och Voice over IP-teknologier.
  • Erfarenhet av biljettverktyg och serviceavtal (SLA).
  • God förståelse för protokoll som SIP/SIPs, RTP/SRTP samt äldre telefoni-protokoll.
  • Högnivåförståelse för samverkan mellan data- och telekommunikationsnät.
  • God förståelse för serverinfrastruktur relaterad till telefoni såsom virtuella maskiner och serverlös teknologi.
  • Förmåga att kommunicera med tekniska experter, kunder och gruppstyrning.
  • Flytande engelska i tal och skrift.
Detaljer

Referens:43283

Ort: Göteborg

Omfattning:100%

Startdatum:2024-04-01

Slutdatum:2024-12-31

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.