Uppdragsbeskrivning

Vår kund i Malmö har ett löpande behov av skickliga Backend-utvecklare till sitt kontor i Malmö.

Kundens team arbetar med Dataflödet som ligger till grund för deras egenutvecklade karttjänst. Slutmålet för deras verksamhet är att visa upp världen genom karttjänsten i en så exakt kopia av verkligheten som möjligt. Detta innebär att de dagligen tar emot extrema mängder data som ska konfigureras in i data pipelines där flödet ska optimeras till bästa möjliga version.

Personliga egenskaper:

Kunden sätter höga krav på de konsulter som de tar in och det kretsar utöver högteknisk kompetens främst kring personlighetsdrag som ska matcha deras kultur.

Kunden arbetar mycket agilt och har tagit bort funktioner som projektledare, scrum masters och tech lead. I stället förväntas varje konsult och anställda besitta driv och kunskap för att kunna genomföra sina arbetsuppgifter utan direktstyrning från en mellanchef. Detta sätter krav på konsultens kommunikativa förmåga då samarbete kollegor emellan är mycket viktigt för att samordna arbetet. Varje profil behöver vara duktig på att ta egna beslut som grundas i egna uppfattningar, feedback från kollegor och organisationens långtgående mål.
Konsulterna förväntas vara mycket teknikintresserade ha ett brinnande intresse för att utveckla sin kompetens och för att skapa nya produkter eller lösningar. Entreprenörsanda.

Skallkrav:

  • Djup kunskap inom Scala eller Java.
  • Erfarenhet av Event Streaming, t.ex. Kafka
  • Erfanrehet av API & Rest.
  • Erfarenhet avApplikationsramverk somSpark, Akka och Play.
  • NoSQL eller SQL databaser
  • Kunskap eller erfarenhet av att applicera Machine Learning och AI på stora datamängder.

Börkrav:

  • Kunskaper i annat JVM, t.ex. Groovy.
  • Erfarenhet av arbete med virtuella kartor.

On-site / Off-site:
Tisdag-torsdag arbetar man alltid på plats på kontoret i Malmö.
Måndagar och fredagar har man möjlighet till remote arbete.

Detaljer

Referens:45176

Ort: Malmö

Omfattning:100%

Konsultförmedlare

Det går inte längre att söka den här tjänsten.